Hallo mede fietsers,
Sinds enige.tijd zit ik met een vervelend probleem. Een zakkende zadelpen bij mijn Colnago V3. De geïntegreerde klem/ bout heb ik nieuw besteld, na 3 na 3 maanden echter weer zelfde probleem. Heel frustrerend en het ontneemt het gevoel van relaxed fietsen.
Het probleem lijkt het grovere gedeelte van de pen te zijn,die is op sommige plekken niet meer zo ruw als zou moeten.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Is er iets wat hierop gesmeerd kan om de wrijving terug te brengen?
Dank,
Roel
Zakkende Zadelpen Colnago V3
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zit er al carbon-pasta tussen?
Of heb je montagevet gebruikt?
Of heb je montagevet gebruikt?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Er zit en zat al carbonpasta op. Alles is schoon gemaakt,nieuwe klem. 3-4 maanden goed gegaan en toen weer zakkend zadel. Ik vroeg mij echter af,zou het kunnen komen door een langere rit in de hitte van 34 graden? Dat dit de pasta aantast?
Heb op dit forum ook eens iets gelezen over zadelpen inspuiten met haarlak. Dat schijnt nog wel eens te werken.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Klopt. Hoe goedkoper de haarlak, hoe beter - heb ik me weleens laten wijsmaken
Enige nadeel is dat met wat water/vocht ertussen het bijna een verlijmde verbinding wordt. Zeer lastig om later weer te verwijderen dus. Om die reden zou ik kiezen voor een paar laagjes blanke lak en vervolgens weer met carbonpasta monteren.

t.a.f.k.a.e.h.