Fiets aan de muur - voorwiel recht houden
- thestudent
- Forum-lid HC
Je kan ook een heel klein muuroogje ter hoogte van je stuur vastmaken. Dan kan je daar het elastiekje/bandje/touwtje/riempje of wat dan ook aan vastmaken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Eigenlijk verkoopt BBB (en vele die dit soort producten hebben) iets wat eigenlijk niet af is
Ik heb in de berging zo'm uursteun waar 3 fietsen op kunnen. De fiets tegen de muur is er een die ik weinig (paar retro ritten per jaar) gebruik en heb ik van poetsdoeken en ducktape "hoesjes" gemaakt die om stuur en pedaal gaan.
Hoewel voor drie fietsen is bedoel is het toch vrij krap en schrapen stuur en pedaal al rap tegen de muur. Met zo'n retrofiets is dat nog niet zo erg want die mogen wat sporen hebben maar remgrepen en stuurlint van een nieuwe fiets is toch zonde.
Gewoon twee hoesjes maken en dan kan je zo gek doen als je wil.

Ik heb in de berging zo'm uursteun waar 3 fietsen op kunnen. De fiets tegen de muur is er een die ik weinig (paar retro ritten per jaar) gebruik en heb ik van poetsdoeken en ducktape "hoesjes" gemaakt die om stuur en pedaal gaan.
Hoewel voor drie fietsen is bedoel is het toch vrij krap en schrapen stuur en pedaal al rap tegen de muur. Met zo'n retrofiets is dat nog niet zo erg want die mogen wat sporen hebben maar remgrepen en stuurlint van een nieuwe fiets is toch zonde.
Gewoon twee hoesjes maken en dan kan je zo gek doen als je wil.
Deze week toevallig ook 3 BBB wandbeugels opgehangen hier en ik had hetzelfde probleem. Zeker met een fiets met geintegreerde kabels slaat het stuur in zijn geheel om. Maar deze wandbeugels zijn toch kantelbaar? Ik heb ze nu gewoon een klikje voorover gekanteld zodat het voorwiel een beetje naar beneden hangt.
Stasdock heeft daar een wheel strap voor : https://www.stasdock.com/nl/products/st ... wheel-band
Werkt goed.
Werkt goed.