Ik ben nog redelijk nieuw in de fiets wereld dus vergeef me mijn onwetendheid.
Vorig jaar heb ik een racefiets met Ultegra 3x10 gekocht via marktplaats waar ik tot op heden erg blij mee ben. Echter nu is mijn linker shifter kapot, dit is een Ultegra ST-6703. Ik had nog even hoop dat het zou liggen aan het boutje welke nog weleens losloopt maar dat is bij mij helaas niet het geval. Het lijkt erop alsof het binnenwerk waar de kabel in gehaakt wordt in zijn geheel te ver is gedraaid en daardoor vast staat.
Helaas is dit model niet meer te krijgen. Hier en daar zijn nog wat (beschadigde) 2de hands te krijgen waar men wel erg veel geld voor durft te vragen.
Nu vraag ik mij af of er alternatieven zijn welke op dezelfde derailleur pas te maken zijn? Als links er iets anders uitziet als rechts vind ik niet zo heel erg, de fiets is toch al op leeftijd. Het hoeft ook geen state-of-the-art shifter te zijn aangezien ik het voorblad toch maar minimaal schakel.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn!
Alternatief Ultegra ST-6703
-
KogaCyclist
- Forum-lid
Fietsmaatje had hetzelfde probleem, uiteindelijk een Tiagra shifter opgezet.
-
KogaCyclist
- Forum-lid
Alleen de shifter of ook de derailleur vervangen?
Ik las namelijk dat de Tiagra ST-4703 (ik denk dat je deze bedoeld), net een andere kabel-slag (of hoe noem je dat?) heeft. Dus ik vroeg me af of dit wel goed gaat.
Ik las namelijk dat de Tiagra ST-4703 (ik denk dat je deze bedoeld), net een andere kabel-slag (of hoe noem je dat?) heeft. Dus ik vroeg me af of dit wel goed gaat.
105 onderdelen hier op het forum voor weinig
viewtopic.php?t=99470
Weet ik alleen niet zeker of dit met of zonder waslijn is. (Lees: kabels buitenom)
viewtopic.php?t=99470
Weet ik alleen niet zeker of dit met of zonder waslijn is. (Lees: kabels buitenom)
Als het uiterlijk je niet uitmaakt kun je ook een bar-end shifter plaatsen, die het schakelen van de linkershifter overneemt. Zoek maar eens op you-tube naar de mogelijkheden.