Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Arlberg Giro, 5-sterren topcyclo

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 aug 2023 21:02

Afgelopen zondag reed ik in Oostenrijk de Arlberg Giro. Een absoluut topevenement dat zich qua kwaliteit en sfeer kan meten met de Dolomietenmarathon en de Ötztaler. Omdat de afstand en hoogtemeters beperkt zijn is het ook voor beginners een perfect evenement. Alleen het weer hadden ze niet in de hand.

Op zoek naar een mooie uitdaging voor 2024? Noteer hem maar vast.

Lees mijn verslag
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8640
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 aug 2023 09:18

Mooi verslag Herman,heb hem 1x gereden de Arlbergpas herinner mij als soms tegen de 16-18% stukjes.
Voralberg is een schitterend en redelijk autoluwe Bundesland.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

derxx
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 05 aug 2023 10:59

Mooi verslag en mooie tocht. Ze zouden als organisatie relatief makkelijk een langere en zwaardere route erbij kunnen maken door op de Arlberg pass naar Lech te gaan, dan bovenlangs naar links en terug via Silvretta. Heb je zo 1500-2000 hm en 50km extra.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5962
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 aug 2023 18:22

Geeb erg bekende cyclo inderdaad. Ik deed deze in 2013, tien jaar geleden alweer. Ook toen was de organisatie goed, zegt mijn geheugen. Ik kan me heugen dat je destijds je eigen start vak kon kiezen, helemaal vooraan of als je een minder goede tijd dacht te gaan rijden, achteraan. Doen ze dat nog steeds? Ik kon me herinneren dat dat erg goed werkte.

Het mooiste deel van de route is, zonder twijfel, de Silvretta Hoogalpstrasse. Daarom is deze cyclo de moeite van het rijden waard. De laatste 20 km vals plat van de route zijn helaas een beetje een saaie weg. De beleving in het finish dorp was fantastisch. Ik werd aangekondigd als de giro winnaar, louter omdat ik in de roze trui fietste. Het slaat uiteraard negens op, maar ik vond het toch leuk
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 aug 2023 11:26

@nijkie, Arlbergpass heeft inderdaad soms heel lastige stukken. Lekkere inkomer.

@derkxx, dat is inderdaad een mooi rondje. Een rondje tekenen is echt wat anders dan een cyclo organiseren en de juiste vergunningen verkrijgen. Ik heb de organisatie gesproken en het is nu al heel lastig. Bovendien is er een limiet van 1500 deelnemers. Ik zie het niet gauw gebeuren.

@rob74, je beschrijft het exact zoals ik het beleefd heb. De Silvretta is fabelachtig mooi en er is een supersfeervolle aankomst. Terwijl het ook nog eens heel goed aan te rijden is. Een stuk beter en sfeervoller dan de meeste Franse cyclo's.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie