Beste forumleden,
Voor een projectje zoek ik een ITA bottom bracket met vierkante as, lengte 102 of 103 mm. Heeft iemand toevallig nog zo'n trapas liggen? Ik hoor het graag.
Groeten,
Chefske
ITA trapaslagers square taper 102-103 mm
- thestudent
- Forum-lid HC
Als t voor campa is let dan wel op of je een ISO taper hebt ipv JIS.
Ik heb alleen nog een goedkoper 103 JIS trapas in BSA. China kwaliteit... maar wel oke.
Ik heb alleen nog een goedkoper 103 JIS trapas in BSA. China kwaliteit... maar wel oke.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Het is voor een oud Campagnolo Record crankstel, dus ik vermoed dat dat ISO is?
Edit: dank @thestudent, het moet dus ISO zijn
Edit: dank @thestudent, het moet dus ISO zijn
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik heb er twee trouwens, maar daar zitten nog fietsen en crankstellen aan.
-
- Forum-lid
ISO of JIS maakt niet heel veel uit. Beste is natuurlijk om de voorgeschreven bracketas te gebruiken, maar de hoek van conische uiteindes is gelijk. Alleen de diameter verschilt licht. Een ISO crank op een JIS as zit er 2 mm minder ver op, maar heeft echt meer dan genoeg contact om veilig mee te fietsen. Ik heb in het verleden vaak genoeg zo (tijdelijk) een probleem opgelost als een juiste as niet voor handen was.
Dank voor de reacties. Het is voor een budget citycruiser/fixie projectje (@dank voor het frame Mehekachtohapi
), dus ik heb goede hoop dat iemand nog iets gebruikts heeft liggen waar hij/zij vanaf wil. Ik hoor het graag!

Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240