Compressiekousen
- razenderoeland
- Forum-lid
Ruim 2 weken geleden heb ik tijdens het kaatsen een zweepslag opgelopen. Nu kwam bij de fysiotherapeut tijdens een van de behandelingen de compressiekous ter sprake. Dat kan, als ik weer ga kaatsen, zorgen voor ondersteuning, minder last van kou en een betere doorbloeding. Kortom, minder risico op weer een zweepslag.
Gisteren heb ik m'n eerste ritje weer gemaakt op de racefiets. Even een uurtje heel relaxt, en dat viel me niet tegen. Zou het gebruik van compressiekousen tijdens het fietsen de komende tijd ook beter herstel opleveren?
Gisteren heb ik m'n eerste ritje weer gemaakt op de racefiets. Even een uurtje heel relaxt, en dat viel me niet tegen. Zou het gebruik van compressiekousen tijdens het fietsen de komende tijd ook beter herstel opleveren?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- razenderoeland
- Forum-lid
interessant artikel, heb het met aandacht gelezen. Duidelijk is dat de doorbloeding hiermee positief wordt geholpen. Toch is mijn insteek meer of het het herstel van blessures, en in mijn geval zweepslag sneller kan doen herstellen.
FWIW, ik heb na een zweepslag een tijdje met compressiekousen (Stox) gereden (ter ondersteuning, maar ook vanwege een dankzij een scheurtje in een ader opgelopen bloedpropje/trombosebeen), en ik vond dat erg prettig. De kousen gebruik ik normaal voor het skiën, het scheelt bij mij aanzienlijk in "stalpoten" gevoel na een dag intensief skiën.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- razenderoeland
- Forum-lid
Inmiddels heb ik een stel compressiekousen besteld. Zal allicht wat verlichting geven, maar vooral ook om preventief bezig te gaan wanneer ik het kaatsen weer oppak.
- razenderoeland
- Forum-lid
Inmiddels heb ik een stel compressiekousen besteld. Zal allicht wat verlichting geven, maar vooral ook om preventief bezig te gaan wanneer ik het kaatsen weer oppak.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Dat gebeurt wel vaker als je dit soort dingen googlet. Zal te maken hebben met het feit dat de initiële klachten ook niet bij iedereen hetzelfde waren
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind