Hallo,
Gisteren is mijn racefiets op de kant van de derailleur gevallen. Helaas staat deze nu krom en wanneer ik naar de laagste versnelling schakel raakt de derailleur zelfs de spaken van mijn achterwiel. Kan ik dit zelf oplossen?
Dit is een foto van de huidige situatie:
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Derailleur tegen spaken
-
- Forum-lid
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Hartelijk bedankt allebei!
-
- Forum-lid HC
Het meest onderschatte "first Aid" stukje fietsgereedschap.
Eigenlijk net zo onmisbaar als een goede set inbus sleutels.
Eigenlijk net zo onmisbaar als een goede set inbus sleutels.
-
- Forum-lid HC
Op de MTB zit er altijd 1 in de camelbak, niet het gereedschap wel een nieuwe hanger.
Je pat wat rechttrekken. Je kan het zelf veelal ook.
Alleen als binnen enige tijd je derailleur terug krom staat een nieuwe pat bestellen (nu ja: voor iedere fiets heb je die best gewoon thuis liggen voor de noodgevalle).
Probleem is dat als je een nieuwe koopt, je die best ook 'richt'. Dus richten moet je altijd...
Of ook: als je in je profiel zegt van waar je bent, is er altijd wel een forum lid met een patrichter waar je even langs kant om je pat te laten richten...
Walter
Alleen als binnen enige tijd je derailleur terug krom staat een nieuwe pat bestellen (nu ja: voor iedere fiets heb je die best gewoon thuis liggen voor de noodgevalle).
Probleem is dat als je een nieuwe koopt, je die best ook 'richt'. Dus richten moet je altijd...
Of ook: als je in je profiel zegt van waar je bent, is er altijd wel een forum lid met een patrichter waar je even langs kant om je pat te laten richten...
Walter
-
- Forum-lid
+1 voor wat walter- schrijft.
Achterpatten buigen relatief snel bij de meeste fietsen, zelfs bij kleine tikjes tegen de achterderailleur is mijn ervaring. Regelmatig checken en rechtzetten. Zeker bij 11 speed en hoger.
Achterpatten buigen relatief snel bij de meeste fietsen, zelfs bij kleine tikjes tegen de achterderailleur is mijn ervaring. Regelmatig checken en rechtzetten. Zeker bij 11 speed en hoger.