Hoi allemaal! Mijn kabels van mijn racefiets waren erg oud, dus vandaag van zowel de remmen als de versnellingen alle binnen en buiten kabels vervangen. Remmen verliep soepel en die werken weer… maar nu.
Nu wil ik eerst de achter derailleur weer afstellen en de kabels op spanning brengen… en er gebeurt niets.
Ik hoorde als ik op de shifter klikte om naar lichter te gaan (groter verzet) hoor ik een klik, en zie ik ook als ik in de shifter kijk de kabel “strakker opwinden” (ik zie dat puntje wat op t uiteinde van de kabel zit opwinden en in de shifter gaan)
Echter gebeurde er niets bij de derailleur. Ik de kabel weer los gehaald, om deze strakker te zetten. Echter nu kan ik de shifter niet meer “zwaarder” naar het kleinere verzet krijgen. Als ik op 1 hendel schakel voel ik geen enkele weerstand of klik. Ook niet als ik aan de kabel trek met mijn andere hand.
Enig idee wat ik nu kan doen? Alle hulp is welkom. Op YouTube kan ik ook niets vinden helaas

Edit, voor de volledigheid: mijn voor derailleur kabel hangt ook los, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik. De H & L limit screws van achter heb ik niet aangezeten maar deze lijken beiden goed te staan als ik met mijn Hand de derailleur beweeg. De barrel adjuster heb ik helemaal ingedraaid (zonder spanning).
Edit 2:
Shimano tiagra
Jagwire road pro kabels
Ik heb nog geen wd40 in de shifter gespoten. Vooral omdat alles perfect werkte tot ik nieuwe kabels erin deed.