Voor een nieuw setje wielen voor mijn stalen racefiets ben ik op zoek naar tubeless compatibele aluminium velgen die breder zijn dan 18mm intern, voor velgremmen. Ik rij graag met 30-32mm banden. Op mijn R500db velgen op de gravelfiets vallen die mooi. Ik zoek soortgelijke velgen voor velgremmen. De "usual suspects", DT Swiss R460, RR411, RR511 hebben allemaal 18mm binnenbreedte. Zie ik iets over het hoofd of worden velgrem-velgen niet breder gemaakt?
Liefst onder 50€ per velg, boven 100€ is een no go. 24 spaken vooraan, 28 spaken achteraan.
Gezocht: brede alu-velg voor velgremmen?
- thestudent
- Forum-lid HC
HED belgium is een vergelijkbare 21mm velg. Wel erg prijzig.
Pacenti forza is een 20mm interne velg met asymmetrisch profiel voor de achtervelg.
https://pacenticycledesign.com/collecti ... -front-rim
Kinlin XR31T is 19mm intern en waarschijnlijk wat goedkoper te vinden.
Pacenti forza is een 20mm interne velg met asymmetrisch profiel voor de achtervelg.
https://pacenticycledesign.com/collecti ... -front-rim
Kinlin XR31T is 19mm intern en waarschijnlijk wat goedkoper te vinden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb nog een lichtgebruikte 24 gaats Pacenti Forza achtervelg liggen. Komt van een wielset waarmee ik een klapband had in de afdaling in de Alpen. Voorvelg is wat mis mee en heb toen besloten om de wielen om te laten spaken naar RR511 velgen. Mag voor een prikkie weg, laat maar weten als je interesse hebt.
Factor O2 / Surly Cross Check
Dat is heel vriendelijk maar dat is een asymmetrische velg die ik alleen vooraan zou kunnen gebruiken, beetje raar bij velgremmen waar de voornaaf perfect symmetrisch is. Ik heb de naven hier al klaarliggen, een koopje op 2dehands was de trigger voor dit project. Maar toch bedankt!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik heb ook nog een hele mooie alu brede velg liggen. Weet niet of het achter of voor is. Zal eens kijken bij gelegenheid. Al was het alleen maar voor merk en type.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- thestudent
- Forum-lid HC
https://kinlin.com.tw/xm-25t/
Maar dan weer niet de juiste spaakgaten beschikbaar ik vind ze alleen in 32gaats.
Maar dan weer niet de juiste spaakgaten beschikbaar ik vind ze alleen in 32gaats.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Je hebt ook nog de Duke RoadRunner 23 en 30 in symmetrisch en asymmetrisch. 19.5mm. Maar de budget van 50,- per velg maakt het niet heel makkelijk.
Die Dukes zijn 19,5mm breed intern, dat vind ik niet de moeite tov de DT Swiss R460 18mm @ 30€. Kinlin zou wel iets kunnen zijn maar inderdaad nog niet in 24 & 28 gaats tegen gekomen. Het duurste onderdeel van de fiets is op dit moment een set tweedehandse 5800 shifters
, het moet een beetje in balans blijven.