Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
LucasHoeven
- Forum-lid
LucasHoeven
20 apr 2023 11:09
Beste mensen van dit forum
Op dit moment twijfel ik over de aanschaf van een Cyclocrosser. Op dit moment heb ik al een Cube Pro Race en ben daar erg tevreden over. Deze is echter al 10 jaar oud en aan vervanging toe.
Op dit moment heb ik 2 opties als het gaat om het aanschaffen van een CX.
Ze zijn op dit moment even duur en ook qua afmontage lijkt het weinig te verschillen. De 1 Shimano en de ander SRAM.
Onderstaande linken zijn voor de Specs. Beidde zijn op dit moment bij een lokale fietsenzaak te koop.
Alvast bedankt voor de tips

.
https://www.chamizo.be/nl/fietsen//cycl ... 2021/2217/
https://www.mantel.com/cube-cross-race-pro
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
20 apr 2023 16:16
Wat wil je dat ik zeg...
Welke ik mooier vind? Welke ik zou kopen? Waarom alleen deze 2 modellen?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
20 apr 2023 16:45
Waarom juist deze 2 fietsen?
Als ze evenveel kosten dan krijg je op de Trek (advies 2199 Euro) een merkelijk hogere korting dan op de Cube (advies 1649 Euro).
De Cube heeft een dubbel vooraan, voor mij maakt dat de Cube breder inzetbaar dan de Trek met een 1x.
Slijtage onderdelen van Shimano zijn goedkoper dan die van Sram, als je er echt mee gaat crossen zou dat mee kunnen spelen.
Ik zou alleszins de fiets kopen waar jij je het beste bij voelt en die jij het mooiste vindt.
Kwalitatief zullen ze elkaar niet zoveel ontlopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
LucasHoeven
- Forum-lid
LucasHoeven
20 apr 2023 17:55
jwkeij schreef: ↑20 apr 2023 16:16
Wat wil je dat ik zeg...
Welke ik mooier vind? Welke ik zou kopen? Waarom alleen deze 2 modellen?
Welke de beste prijs/kwaliteit heeft. Alleen deze 2 modellen ivm budget en dat die in de buurt te koop zijn. Weet niet welke opties er nog meer zijn?
-
LucasHoeven
- Forum-lid
LucasHoeven
20 apr 2023 17:58
Lcsmet schreef: ↑20 apr 2023 16:45
Waarom juist deze 2 fietsen?
Als ze evenveel kosten dan krijg je op de Trek (advies 2199 Euro) een merkelijk hogere korting dan op de Cube (advies 1649 Euro).
De Cube heeft een dubbel vooraan, voor mij maakt dat de Cube breder inzetbaar dan de Trek met een 1x.
Slijtage onderdelen van Shimano zijn goedkoper dan die van Sram, als je er echt mee gaat crossen zou dat mee kunnen spelen.
Ik zou alleszins de fiets kopen waar jij je het beste bij voelt en die jij het mooiste vindt.
Kwalitatief zullen ze elkaar niet zoveel ontlopen.
Ze kosten nu allebei circa 1500 Euro. Korting op de Trek is idd een stuk groter. Vroeg en vraag me dus af of de Trek qua kwaliteit dus ook beter is of dat het alleen de naam is.
Zelf gebruik de fiets alleen voor als het minder weer is dus niet voor crossen.
Keuze is op deze 2 fietsen gevallen ivm dat ze in de buurt te koop zijn. Zou ook niet weten welk alternatief je in hetzelfde budget je hebt.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
20 apr 2023 19:29
LucasHoeven schreef: ↑20 apr 2023 17:58
...........
Keuze is op deze 2 fietsen gevallen ivm dat ze in de buurt te koop zijn. .............
Als "dichtbij" voor jou belangrijk is dan kan dat inderdaad je keuze beperken.
Trek is goed maar te duur voor wat je krijgt.
Met de 25% korting is een Trek plots een pak minder duur en kan het concurreren met andere meren zoals Cube.
Koop je gewoon de fiets waar jij je het beste bij voelt, geen van de twee is een slechte fiets, ik zou zelfs zeggen dat het beide goede fietsen zijn.

I know myself like no one else
Nothing to defend