Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met het fietsen met een gereedschapsbidon. Het punt van het missen van een tweede waterbidon is helder, dus daar hoeven we het niet over te hebben
2 binnenbanden in gereedschapsbidon?
Hoi, ik overweeg mijn zadeltas in te wisselen voor een gereedschapsbidon (750ml). Ik neem altijd 2 binnenbanden mee, 2 bandenlichters, 3 Co2 patronen en een hele klein Co2 opzetstukje. Mijn vraag is: past dat allemaal in een 750ml gereedschapsbidon?
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met het fietsen met een gereedschapsbidon. Het punt van het missen van een tweede waterbidon is helder, dus daar hoeven we het niet over te hebben
Ben vooral benieuwd naar hoe het allemaal past, of het praktisch is om allemaal eruit te halen als je lek hebt, of het rammelt bij het fietsen, etc.
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met het fietsen met een gereedschapsbidon. Het punt van het missen van een tweede waterbidon is helder, dus daar hoeven we het niet over te hebben
Dat past, mits wat handigheid, allemaal in dergelijke bidon.
Rammelen doet het normaal niet aangezien potje vol zit.
Tip: Binnenbanden wat langer opvouwen en elastiek rond.
Het gemis van de tweede drankbidon had je zelf al door.
Rammelen doet het normaal niet aangezien potje vol zit.
Tip: Binnenbanden wat langer opvouwen en elastiek rond.
Het gemis van de tweede drankbidon had je zelf al door.
IK heb ook een jaar met zo'n bidon gereden. Je hebt ze in verschillende maten, in de grotere passen zeker 2 bandjes. Ik reed altijd met een 750 waterbidon + de toolbidon. Dat ging prima, onderweg in de zomer af en toe een stoppie bij een pomp om water bij te vullen.
Ik ben er toch mee gestopt, omdat het altijd een beetje rammelt. Nu is het zo dat ik echt een t ** hekel heb aan kraakjes, piepjes en rammeltjes op mijn fiets, dus dat was voor mij reden om ermee te stoppen.
Dat gezegd hebbende, het werk wel toch wel goed. Een zadeltasje vind ik niks. Rammelt ook altijd een beetje en ik krijg altijd krassen op mijn zadelpen. Nu rij ik met een klein tasje met 1 bandje, bandenlichters en CO2 patroon in achterzak van mijn fietsshirt. Zeker als je een zomershirt aan hebt, zit dat niet fijn. Het is toch wel een beetje zwaar. In de winter, als je een dikkere jas draagt, dan gaat dat beter.
Ik ben er toch mee gestopt, omdat het altijd een beetje rammelt. Nu is het zo dat ik echt een t ** hekel heb aan kraakjes, piepjes en rammeltjes op mijn fiets, dus dat was voor mij reden om ermee te stoppen.
Dat gezegd hebbende, het werk wel toch wel goed. Een zadeltasje vind ik niks. Rammelt ook altijd een beetje en ik krijg altijd krassen op mijn zadelpen. Nu rij ik met een klein tasje met 1 bandje, bandenlichters en CO2 patroon in achterzak van mijn fietsshirt. Zeker als je een zomershirt aan hebt, zit dat niet fijn. Het is toch wel een beetje zwaar. In de winter, als je een dikkere jas draagt, dan gaat dat beter.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
In een 500 ml gereedschap bideon (die ik gebruik voor woon-werk) krijg ik 2 binnenbanden, 2 bandenlichteren, 2 Co2 patronen en een opzetstukje, dus in een 750 moet dat met een patroon extra makkelijk lukken. Ik heb bewust voor een 500 ml gekozen, die dan ook helemaal vol zit, omdat ik het gerammel van de patronen beu was in een 750 ml bidon en nu zit alles strak en geen gerammel meer.
Ach, ik zeg ook maar wat
Mocht je het niet redden qua ruimte in de bidon: Aerothan of Tubolito is lekker klein.
Ik heb in een L zadeltasje (600mL) 2x Tubolito, multitool, pompje, 2 bandenlichters, plakkers, ventielverlengers en verloopnippel autopomp.
Ik heb in een L zadeltasje (600mL) 2x Tubolito, multitool, pompje, 2 bandenlichters, plakkers, ventielverlengers en verloopnippel autopomp.
Dogma F
Persoonlijk vind ik 2 biba’s en 3xCO2 behoorlijk overkill, ik heb zelf 1 Turbolito en 2 patronen mee in een 500ml bidon (in de 3e bidonhouder). Als het rammelt dan kun je er nog een paar wegwerp handschoentjes in proppen, die zijn sowieso wel handig bij malleur onderweg.