Inkoop groepsets
Aangezien ik aan het kijken ben om iets op te starten in de fietsbranche vroeg ik mij af hoe het momenteel is om als fietsenmaker aan groepsets en andere onderdelen te geraken. Voor een financiële planning zou ik graag ook een richting hebben welke marges hier op zitten, of wat de inkoopprijzen ongeveer zijn.
Je vraagt dus aan je toekomstige konkurrenten je te helpen?
-
- Forum-lid
Inkoopprijzen zijn ook gerelateerd aan waar je het inkoopt en in welke hoeveelheid. Een bulk groepsets rechtstreeks inkopen bij Shimano is vele malen voordeliger dan 5 groepsets inkopen bij een verdeler van SRAM...
-
- Forum-lid HC
Als fietsenmaker koop je in bij de importeur/ groothandel. Daar maak je ook afspraken mee over de kosten. Hoe meer je afneemt, hoe meer korting zij verstrekken. Zo simpel is het.
Daarna is het aan jou om de marge te bepalen. Verkoop je niets, dan is die marge te groot.
Daarna is het aan jou om de marge te bepalen. Verkoop je niets, dan is die marge te groot.
- thestudent
- Forum-lid HC
T is vaak welbekend dat kleine afnemers bij die importeurs ongeveer net zo veel moeten betalen als de beste aanbiedingen van de grotere webshops.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik ken dan ook best wat kleine FM's die hun zooi gewoon in Duitsland bestellen via een consumentenkanaal.
En als je dan je marge kan maken met het loon voor opbouwen, kun je een prima je boterham verdienen...
Er zijn ook FM's die het prima vinden als je het zelf aanlevert.
Er zijn ook FM's die het prima vinden als je het zelf aanlevert.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Voor je zoiets begint zou ik een goed ondernemersplan maken waarin je ook onderzoek doet naar leveranciers, prijzen, concurrenten, marktpositie, locatie etc. Dit is niet alleen nodig voor een eventuele financiering, maar ook enorm belangrijk voor jezelf als ondernemer. Zoiets zou ik niet vragen op een forum, je moet toch zelf je onderzoek doen.
Dat wilde ik ook al zeggen. Of via Mantel. Die zijn goedkoper dan kleinschalig inkopen via de groothandel in Apeldoorn.
Waar je volgens mij een boterham mee kunt verdienen is het in onderhoud nemen van fietsen die via het onlinekanaal verkocht worden. Die fietsen hebben ook onderhoud nodig, veel mensen kunnen het niet, of hebben er de tijd niet voor. BOVAG uurtarieven aan de muur. Geen voorraad, geen dealer, geen afnameverplichting.
Vandaag bestellen wat je morgen kunt verwerken en overmorgen af kunt leveren. Omlooptijd van je voorraad = 2 dagen. Dat red geen klassieke FM.
Laatst gewijzigd door BertL op 29 mar 2023 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hun fietsen.