meest aero fiets
Ik ben me aan oriënteren op een nieuwe aero fiets. Veel gelezen en testen bekeken maar wat me opvalt is dat nergens een vergelijk wordt gemaakt wat het meest aero frame is. We tov eerdere modellen van een zelfde merk maar niet tussen de modellen van verschillende merken. Is er ergens zo'n staatje beschikbaar?
- thestudent
- Forum-lid HC
De tour magazin aero tests zijn er wel. Die testen trouwens met een halve dummy op de fiets ( benen en heup zonder torso. )
Verder is t nogal testprotocol afhankelijk wat nu werkelijk de snelste fiets is.
Verder is t nogal testprotocol afhankelijk wat nu werkelijk de snelste fiets is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik kan aannemen dat dit belangrijk is op het allerhoogste niveau.
Is de meest aerodynamische fiets die waarmee Ganna het werelduurrecord mee gehaald heeft? Of is zijn houding op de fiets een meer doorslaggevende factor?
Als toerist/amateur kan je volgens mij beter kijken naar een fiets die je mooi vind, die je past en die verkrijgbaar is.
Is de meest aerodynamische fiets die waarmee Ganna het werelduurrecord mee gehaald heeft? Of is zijn houding op de fiets een meer doorslaggevende factor?
Als toerist/amateur kan je volgens mij beter kijken naar een fiets die je mooi vind, die je past en die verkrijgbaar is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En verder zijn de verschillen 'aan de top' minimaal en vallen dikwijls binnen de foutenmarge.thestudent schreef: ↑19 mar 2023 11:02 Verder is t nogal testprotocol afhankelijk wat nu werkelijk de snelste fiets is.

-
- Forum-lid HC
Wat is je intentie met de fiets? Wil je gewoon op papier de snelste, of vind je het belangrijk om 1 seconde per uur sneller te zijn.
Tests voor wielren fietsen ken ik niet, maar bij triathlon fietsen (niet toegestaan volgens UCI) heb je nu de KU cycle en Cadex frames. Die hebben de frames wel op dat vlak getest.
Tests voor wielren fietsen ken ik niet, maar bij triathlon fietsen (niet toegestaan volgens UCI) heb je nu de KU cycle en Cadex frames. Die hebben de frames wel op dat vlak getest.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ride bikes, not tanks!