Poetsen carbon velgen
Hallo
Een vraag ivm poetsen carbon velgen.
Ik vraag mij af met wat poetsen de carbon velgen,nu bij sommige vuile plekken op carbon,gebruik ik warm water en een zeep ( morgen blue).
Maar wat is nu beste,met natte doek carbon eens afkuisen en afdrogen droge doek?
Gaat hem vooral om carbon mooi te houden zonder plekken enz…..
Ik vraag mij af met wat poetsen de carbon velgen,nu bij sommige vuile plekken op carbon,gebruik ik warm water en een zeep ( morgen blue).
Maar wat is nu beste,met natte doek carbon eens afkuisen en afdrogen droge doek?
Gewoon een sopje will do. Ik zou geen al te agressieve middelen gebruiken zoals remmenreiniger, want dit tast uiteindelijk de blanke lak aan.
Goede vraag wel. En dan kijk ik even naar mijn Zipp wielen. Die hebben wel een heel ruwe structuur. Ben benieuwd hoe ik die schoon ga houden. Dan zijn die Bora's wel een verademing want die zijn superglad en dus heel makkelijk met een vochtige doek schoon te houden.
Ride bikes, not tanks!
Waarom altijd fietsspecifieke, enorm overpriced producten gebruiken.
Dasty en Dreft kosten ongeveer 10% van Muc-off en consorten en werken net zo goed, zo niet beter.
Dasty en Dreft kosten ongeveer 10% van Muc-off en consorten en werken net zo goed, zo niet beter.
Velgen zijn nieuwe van suiker. Ze houden echter niet van agressieve middelen. (Bijna) Alle MucOff spullen zijn overpriced spullen die minder goed werken dan industriële oplossingen die al decennia bestaan. Simpel voorbeeld is de remmen reiniger. 15 euro voor een bus terwijl een Motip bus 3 euro kost een veel beter werkt.
Terug op de velgen. Een niet agressieve allesreiniger wat al in een keukenkast staat, goed verdund in lauw water is al voldoende. De boel goed afdrogen na afloop en klaar.
Verdund Dasty werkt ook goed maar je moet de boel echt heel goed afspoelen en afdrogen na afloop, Dasty laat wel eens vlekken achter op aluminium.
Terug op de velgen. Een niet agressieve allesreiniger wat al in een keukenkast staat, goed verdund in lauw water is al voldoende. De boel goed afdrogen na afloop en klaar.
Verdund Dasty werkt ook goed maar je moet de boel echt heel goed afspoelen en afdrogen na afloop, Dasty laat wel eens vlekken achter op aluminium.
-
- Forum-lid
Water met een beetje groene zeep.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Volgens mij kan lak prima tegen remmenreiniger. Sommigen adviseren juist met remmenreiniger te spoelen nadat je met dot (rem)vloeistof gewerkt hebt. Maar poetsen met een soppie will do. Als het geen velgrem-velgen zijn, dan kun je ze daarna in de autowas zetten voor extra-shiny effect

EDIT: hangt een beetje af wat de samenstelling van de brake cleaner is...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Gewoon schoonmaken met vochtige schoonmaakdoekjes bijvoorbeeld van de Action, kosten geen drol.Vince1987 schreef: ↑14 feb 2023 11:26 Hallo

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless