Op mijn poos geleden aangekochtte Giant TCR Advanced Pro 1 disc ligt standaard tubeless wielset.
Ben van plan om een ander merk latex te gaan gebruiken. Is het dan verstandig om eerst de oude aangedroogde latex te verwijderen ? Zo ja, wat is een handige manier om dit te doen ?
wisselen van merk latex/sealant
Ik spendeer er niet langer dan 5 minuten per wiel aan. Paar oude restjes is echt een issue.
Eerst het opgedroogde latex met de hand (eventueel met behulp van een keuken mesje) lostrekken. Dan nog snel een keer met een (vochtig - niet te) schuursponsje de restjes die blijven zitten nagaan. Mijn doel is altijd 2 banden/wielen binnen 5 minuten, het resultaat is niet perfect maar werkt uiteindelijk
Ja, het is verstandig om de oude sealant te verwijderen maar aangedroogde latex kan je gewoon laten zitten mocht je het eventueel toch verwijderen dan is het met een staalborstel het beste te doen.paul1 schreef: ↑12 feb 2023 08:57 Op mijn poos geleden aangekochtte Giant TCR Advanced Pro 1 disc ligt standaard tubeless wielset.
Ben van plan om een ander merk latex te gaan gebruiken. Is het dan verstandig om eerst de oude aangedroogde latex te verwijderen ? Zo ja, wat is een handige manier om dit te doen ?

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid