Castelli perfetto ros gilet of perfetto korte mouw
Goedemorgen,
Voor het voorjaar/najaar ben ik opzoek naar een nieuwe outfit. Ik twijfel tussen een Perfetto Ros 2 korte mouwen of een Gilet. Uit de verschillende topics kan ik in ieder geval opmaken dat veel leden over een Perfetto beschikt! Wat zijn de voor en nadelen van een gilet of een shirt met korte mouw. En waar ik vooral nieuwsgierig ben is waarmee jullie het combineren? Denk aan armstukken, een lang fietsshirt of enkel een basislaag?
Voor de echte koude dagen beschik ik over een goed jack, ik ben op zoek naar iets voor pakweg 7 tot 15 graden!
Voor het voorjaar/najaar ben ik opzoek naar een nieuwe outfit. Ik twijfel tussen een Perfetto Ros 2 korte mouwen of een Gilet. Uit de verschillende topics kan ik in ieder geval opmaken dat veel leden over een Perfetto beschikt! Wat zijn de voor en nadelen van een gilet of een shirt met korte mouw. En waar ik vooral nieuwsgierig ben is waarmee jullie het combineren? Denk aan armstukken, een lang fietsshirt of enkel een basislaag?
Voor de echte koude dagen beschik ik over een goed jack, ik ben op zoek naar iets voor pakweg 7 tot 15 graden!
De reden dat ik een Perfetto met korte mouwen heb gekocht is dat ik een wat dikkere windstopper wilde die ook mijn schouders en bovenarmen 'warm' hield.
In het voorjaar met alleen een gilet had ik altijd koude schouders en daardoor verkrampte mijn schouders en nek een beetje.
In het voorjaar met alleen een gilet had ik altijd koude schouders en daardoor verkrampte mijn schouders en nek een beetje.
Serieus? Wat trek je dan wel niet aan als het rond het vriespunt is?
Heb hier een RoS met lange mouwen en een Perfetto en beiden komen boven een gevoelstemperatuur van boven de 6 of 7 graden niet uit de kast, veel te warm. Ik zou wel altijd voor de uitvoering met mouwen kiezen; met een setje wind/regenstop armstukken ben je aan de bovenkant dan altijd goed beschermd. Als je het gilet pakt, valt er een "gat" bij de schouders. Da's geen prettig gevoel.
Bij 20 graden rijd ik trouwens meestal al met mijn zomershirt open

En om de tegenvraag voor te zijn (wat trek je dan wel niet aan bij 35 graden?): ik heb het niet snel koud en ik heb het nooit te heet

Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Ben groot fan van gilet's. Heb jaren met Castelli perfetto gilet gereden bij 8-15 graden. Dit dan icm shirt lange mouw of shirt korte mouw +armstukken. Gilet vind ik handiger om toch uit te doen als temperatuur oploopt.
Inmiddels ook Perfetto (lang mouw). Ook prima zeker voor rustige trainingen tot een temperatuur van 12C (zo ongeveer).
Inmiddels ook Perfetto (lang mouw). Ook prima zeker voor rustige trainingen tot een temperatuur van 12C (zo ongeveer).
Uiteindelijk ben ik voor een perfetto gilet gegaan. Bij andere kleding van Castelli kies ik voor de.maat xl, zo ook met de perfetto. Echter valt mij vandaag tijdens het eerste ritje (over een shirt korte mouw + armstukken) op dat de gilet enigszins wappert. Hoort dit zo of zouden jullie een adviseren een maat kleiner te bestellen?
-
- Forum-lid HC
Een gilet hoort natuurlijk niet te wapperen, maar sluit strak om je lijf!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
De nieuwe perfetto is duidelijk groter dan de vorige. Ik had blind ook weer een XL gekocht en die flapperde ook in de wind.
De L zit me perfect.
De L zit me perfect.