Alu stijf en licht frame gezocht
Inmiddels mijn eisen aangepast (zie laatste post op pagina 4)
- Licht stijf frame
- Aluminium
- Merk maakt niet veel uit (mits geen redbull/canyon en cube)
- Prijs ongeveer 400 euro
Hoi,
De Moser die ik eerst wilde wordt het niet, na diverse negatieve reacties hier op het forum over de garantie etc. balen want het is wel het type fiets qua looks dat ik zoek. Daarom maak ik mijn zoektocht breder en wie weet, weet iemand een mooi frame voor me. De volgende eisen stel ik:
- Liefst carbon frame (maar licht aluminium of scandium is ook goed)
- Lichtgewicht dan denk IK maximaal aan 1200 a 1300 gram in 55 cm
- Geen fiets die je overal tegenkomt, ik wil iets anders
- Mag overjarig zijn
- Prijs maximaal 800 euro met vork en liefst ook headset
- Het hoeft geen Italiaanse raspaardje te zijn, maar ik ben geen fan van Red Bull, Canyon, Trek en Cube
- Licht stijf frame
- Aluminium
- Merk maakt niet veel uit (mits geen redbull/canyon en cube)
- Prijs ongeveer 400 euro
Hoi,
De Moser die ik eerst wilde wordt het niet, na diverse negatieve reacties hier op het forum over de garantie etc. balen want het is wel het type fiets qua looks dat ik zoek. Daarom maak ik mijn zoektocht breder en wie weet, weet iemand een mooi frame voor me. De volgende eisen stel ik:
- Liefst carbon frame (maar licht aluminium of scandium is ook goed)
- Lichtgewicht dan denk IK maximaal aan 1200 a 1300 gram in 55 cm
- Geen fiets die je overal tegenkomt, ik wil iets anders
- Mag overjarig zijn
- Prijs maximaal 800 euro met vork en liefst ook headset
- Het hoeft geen Italiaanse raspaardje te zijn, maar ik ben geen fan van Red Bull, Canyon, Trek en Cube
Ik heb de test wel gelezen, b;ad heb ik niet meer.
Van de drie door jou aangegeven bikes:
* Moser: Niet doen, is echt niks bijzonders, zwaar, duur lelijk
* Simplon Serum: Topfiets, is licht , stijf maar 1 van de comfortabelste bikes uit de test, dus echt wel een cutting-edge carbon bike > aanrader!
* Corratec: waren ze ook best enthousiast over, was geloof ik wel wat met de vork (zwaar en/of hard), vrij licht, redelijk stijf
Voor de testresultaten: de beste van deze 3 is met afstand de Simplon, en deze is naar mijn mening ook het smakelijkste hapje van de 3!
Van de drie door jou aangegeven bikes:
* Moser: Niet doen, is echt niks bijzonders, zwaar, duur lelijk
* Simplon Serum: Topfiets, is licht , stijf maar 1 van de comfortabelste bikes uit de test, dus echt wel een cutting-edge carbon bike > aanrader!
* Corratec: waren ze ook best enthousiast over, was geloof ik wel wat met de vork (zwaar en/of hard), vrij licht, redelijk stijf
Voor de testresultaten: de beste van deze 3 is met afstand de Simplon, en deze is naar mijn mening ook het smakelijkste hapje van de 3!
Gang is alles!!
Bedankt voor de reactie, dan opzoek naar de Simplon mits betaalbaar of iets anders carbons....iemand tips voor een betaalbaar frame voor een student uit italie dus ongeveer 700 euro...
Dan denk ik aan het gewicht (totaal dus vork + vork) aan ongeveer 1500 max 1600 gram en een stijf doch comfortabel frame
Dan denk ik aan het gewicht (totaal dus vork + vork) aan ongeveer 1500 max 1600 gram en een stijf doch comfortabel frame
Simplon kost alleen wel €2699,-....wel wat boven budget dan..
Misschien heb je geluk op de Canyon Close-out pagina (www.canyon.com) , betaalbaar en erg goed.
Misschien heb je geluk op de Canyon Close-out pagina (www.canyon.com) , betaalbaar en erg goed.
Gang is alles!!
Hee bedankt voor de tip, staat wel wat, maar ben meer op zoek naar iets met emotie en een frame dat je niet iedere zondagochtend 10 keer tegenkomt. Canyon is een goed merk hoor daar niet van, maar ik wil eens iets anders...
Zie m'n "eisen" bovenaan met het budget van 800 euro (liefst compleet met voorvork)
Zie m'n "eisen" bovenaan met het budget van 800 euro (liefst compleet met voorvork)
-
patmaessen
- Forum-lid
Denk dat een fiets met 'emotie' en je budget van 800 moeilijk te combineren is. Trouwens is het gevoel emotie iets dat je zelf moet ervaren en niet iets dat je door anderen moet worden aagedragen, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel succes met je zoektocht. Laat vooral weten wat je uiteindelijke keuze gaat worden.
Kijk eens naar de Simplon Pavo, die is een pak goedkoper dan de Serum (en een stuk mooier vind ik dan).
Goede reply over emotie idd.
Iets wat ik zelf moet ervaren, zo ben ik absoluut niet kapot van een Cube, Poison, Radon, Canyon, Trek, Giant etc. Niets te maken met de kwaliteit maar puur de looks etc.
Voor een merk als Bianci, Pina, Moser, Pro-Lite (gek maar waar heeft iets Italiaans voor mij door de namen denk), Time etc heb ik dan weer wel gevoel. Er zijn vast genoeg andere merken waar ik wel een gevoel bij krijg, maar de bovenstaande Cube's etc niet. Dus als je iets anders kent in die prijsklasse hoor ik het graag.
Iets wat ik zelf moet ervaren, zo ben ik absoluut niet kapot van een Cube, Poison, Radon, Canyon, Trek, Giant etc. Niets te maken met de kwaliteit maar puur de looks etc.
Voor een merk als Bianci, Pina, Moser, Pro-Lite (gek maar waar heeft iets Italiaans voor mij door de namen denk), Time etc heb ik dan weer wel gevoel. Er zijn vast genoeg andere merken waar ik wel een gevoel bij krijg, maar de bovenstaande Cube's etc niet. Dus als je iets anders kent in die prijsklasse hoor ik het graag.
Elders stond een Felt carbon frame te koop voor 400 euro. Linkje.