Beste Randstad FM voor Eerste fiets
Hi,
Kan iemand mij een aantal namen geven van dealers in de randstad (liefst Rotterdam - Den Haag, maar Utrecht ofzo ook niet echt een probleem) voor een eerste 105-beginners racefiets.
Prijs is nu even niet allerbelangrijkste (anders ga ik wel naar 12gotrading etc), maar wel:
- Goed kijken wat bij je past;
- Niet gaan lopen pushen wat ze op voorraad hebben;
- Niet overdreven gaan lopen cross- of upsellen;
- Nee durven verkopen of zaken afraden.
- Geen verkoop door scholieren die geen verstand van zaken hebben...
Welke dealers voldoen aan deze criteria?
Alvast bedankt, Jos
Kan iemand mij een aantal namen geven van dealers in de randstad (liefst Rotterdam - Den Haag, maar Utrecht ofzo ook niet echt een probleem) voor een eerste 105-beginners racefiets.
Prijs is nu even niet allerbelangrijkste (anders ga ik wel naar 12gotrading etc), maar wel:
- Goed kijken wat bij je past;
- Niet gaan lopen pushen wat ze op voorraad hebben;
- Niet overdreven gaan lopen cross- of upsellen;
- Nee durven verkopen of zaken afraden.
- Geen verkoop door scholieren die geen verstand van zaken hebben...
Welke dealers voldoen aan deze criteria?
Alvast bedankt, Jos
Ik ben fan van Pliegersport in Meerkerk. Ze hebben -indien je interesse hebt- ook een aardig bestand aan 2e handsfietsen. Vermijd wel de zaterdag en maandagavond, dan is het er zeer druk met wedstrijdrenners.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Ik ben zelf erg tevreden over EPbike. Het is geen grote winkel en heeft ook gee stapels fietsen klaar staan. Maar wel genoeg om te kijken wat je wilt. Hij is niet duur, maar heeft wel duurdere merken staan.
zelf ben ik ook nog bij ATR geweest in nieuwegein, vond ik ook prettig.
zelf ben ik ook nog bij ATR geweest in nieuwegein, vond ik ook prettig.
Dual schreef:In Den Haag: Bike-zone; als je het wat duurdere segment wilt bekijken, kan je goed bij van Herwerden en Tom Schouten (2de binnenhaven scheveningen) terecht
Tom heeft sinds dit jaar een nieuwe leverancier voor zijn Huis-frames die erg goed betaalbaar zijn. Dus zeker niet alleen voor het duurdere segment.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Cees Boer in Maassluis.
Ik voldoe aan het profiel dat je van de koper schetst (jij zelf neem ik aan), en ben bij Cees Boer meer dan prima geholpen.
Uitgebreide meting, ondanks dat ik geen afspraak hiervoor had gemaakt werd er direct ruimte in het schema gemaakt.
Prima uitleg en advies door een man met ruime ervaring. Ook word ik telefonisch keurig te woord gestaan over de levertijd. Helaas een beetje uitstel, maar ik krijg wel te horen hoe het er voor staat.
Kreeg bovendien korting van zo'n 7% zonder hier zelf om te vragen. Ben geen onderhandelaar dus misschien is er meer mogelijk.
Ik ben na het lezen van meerdere positieve berichten op dit forum richting Cees Boer vertrokken en heb precies gekregen wat op het forum was voorspeld.
Dan moet voor de volledigheid gezegd worden dat ik de fiets deze week pas krijg en verder dus nog geen ervaring heb met aftersales service onderhoudsbeurten en dergelijke.
PS. Over Plieger ook zeer positieve berichten gehoord van een collega, maar heb zelf geen ervaring met deze zaak.
Ik voldoe aan het profiel dat je van de koper schetst (jij zelf neem ik aan), en ben bij Cees Boer meer dan prima geholpen.
Uitgebreide meting, ondanks dat ik geen afspraak hiervoor had gemaakt werd er direct ruimte in het schema gemaakt.
Prima uitleg en advies door een man met ruime ervaring. Ook word ik telefonisch keurig te woord gestaan over de levertijd. Helaas een beetje uitstel, maar ik krijg wel te horen hoe het er voor staat.
Kreeg bovendien korting van zo'n 7% zonder hier zelf om te vragen. Ben geen onderhandelaar dus misschien is er meer mogelijk.
Ik ben na het lezen van meerdere positieve berichten op dit forum richting Cees Boer vertrokken en heb precies gekregen wat op het forum was voorspeld.
Dan moet voor de volledigheid gezegd worden dat ik de fiets deze week pas krijg en verder dus nog geen ervaring heb met aftersales service onderhoudsbeurten en dergelijke.
PS. Over Plieger ook zeer positieve berichten gehoord van een collega, maar heb zelf geen ervaring met deze zaak.
Koga Team Edition
De meeste FM zijn dealer van 3 tot 4 merken. Je zult er dus meerdere af moeten gaan en de verschillende verhalen tegen elkaar aan leggen. En dan kijk naar welk je neigt, dan kijken welke FM het beste aanvoelde en dat dan hier aan de kenners voor leggen.
Dat is denk ik de beste manier om een fiets of iets anders duurs te kopen.
Groet Niels
Dat is denk ik de beste manier om een fiets of iets anders duurs te kopen.
Groet Niels
In de regio Utrecht:
- www.pliegersport.nl (meerkerk)
- www.epbike.nl (Zeist)
- www.rijwielpaleis.nl (Bilthoven)
Alledrie zijn zaken waar je echt goed geholpen wordt.
Maar er zit vast ook wel een goede FM in Den Haag of Rotterdam.
- www.pliegersport.nl (meerkerk)
- www.epbike.nl (Zeist)
- www.rijwielpaleis.nl (Bilthoven)
Alledrie zijn zaken waar je echt goed geholpen wordt.
Maar er zit vast ook wel een goede FM in Den Haag of Rotterdam.
Camerig is prachtig!
jop schreef:Cees Boer in Maassluis.
+1