Een achterwiel lijkt me inderdaad makkelijker te doen. Die trapas ziet er ook wat vreemd uit. Is dat pressfit?
Doe het niet zonder dat er degelijke aanpassingen aan de constructie gemaakt worden. En probeer bijvoorbeeld een schijfrem te monteren. Meteen een met dubbele zuiger en zo groot mogelijke disc. +220mm. En dan nog is het de vraag of je nog genoeg tractie hebt op t achterwiel om ook effectief te remmen. Er moet wel het een en ander achter te fabriceren zijn voor een postmount schijfrem in combinatie met achterwielmotor achter.
Liever rem je echter ook op de voorwielen. Echter remmen op de voorwielen zal nog lastiger worden qua constructie. Want die naaf heeft zo te zien geen rem en de velg geen remrand.
De bak is geveerd met bladveren. Ik zie zo verder geen demping, wat ook eigelijk gewoon onveilig is. Zorgt alleen maar voor meer onbalans bij hobbels. Moet eigenlijk gewoon een schokdemper tussen. Er is vast wel iets op te bedenken met een stel brommer schokdempers oid.
Conclusie ding is nu al levensgevaarlijk. Beter breng je het op een aanhanger naar de locatie. Met elektrische aandrijving eigenlijk nog veel gevaarlijker. Beter heb je moeite om de 15km/h te halen, want stoppen lukt ook niet. En lekker sturen doet zo een ding ook al niet.
Maar anders informeer eens bij iemand die het vaker gedaan heeft wat zoiets nu totaal kost.
https://gebruiktebakfietsen.nl/
Houden wij het bij racefietsen
