Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

welke spier problemen bij welke afstellingen

dalla
Forum-lid

dalla 18 mei 2010 18:29

Ik ben op zoek naar "medische" betrouwebare informatie over;
welke problemen ontstaan bij welke fiets afstellingen.
zoals bijvoorbeeld achillespees bij zadel hoogte zou kunnen horen.
wie kan me helpen?
het meeste leer je door te luisteren!

lien
Forum-lid

lien 18 mei 2010 18:39

Kijk is op bikefitting.com, onder 'vraagbaak'.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 18 mei 2010 18:57

Da's lastig, omdat het om zoveel fietsgerelateerde problemen bij zoveel denkbare afstellingen, maar ook lichamelijke problemen/afwijkingen kan gaan. Een specifiekere vraag zoals wat de oorzaken van een bepaald spierprobleem tijdens het fietsen kan zijn, is ook al gauw veel beter te beantwoorden. Maar wat wil je eigenlijk allemaal te weten komen, zeg maar: wat is je doel?

Wel een interessant stukje op bikefitting.com trouwens. Heel informatief.

N.b.: dit topic kan beter verplaatst worden naar het forumonderdeel "training, voeding en blessures.

dalla
Forum-lid

dalla 18 mei 2010 19:29

hartelijk dank, ik heb hier al veel antwoorden op voorkomende vragen.
hoewel 1 vraag openblijft, ik heb sinds kort een raar krampachtig gevoel aan de binnenkant van mijn bovenbenen, iemand ideeën?
het meeste leer je door te luisteren!

michielh
Forum-lid

michielh 18 mei 2010 21:24

Ik denk niet dat je deze vraag zomaar middels een forum opgelost krijgt. Ga anders naar een fysiotherapeut (als de klacht echt actueel genoeg is) en leg het probleem voor.
Raalte - Nijmegen - Tiel

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 18 mei 2010 22:27

Inderdaad, en zou het sowieso eens met je huisarts bespreken, en indien nodig kan hij/zij je ook doorverwijzen. Hoop dan wel dat je het probleem iets beter duiden kan: heb je het vaak/incidenteel/altijd? na hoeveel kilometer? misschien ook voor en na het fietsen? ben je net weer begonnen met fietsen? onlangs gestart met andere activiteiten ernaast (krachttraining bijv.)? Stekende pijn of dof gevoel en/of tintelingen? etc.

Plaats reactie