Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn vriendin aangekondigd heeft interesse te hebben in een nieuwe racefiets! Te gebruiken als fiets voor woon/werk en relaxte tourfiets, en dat gravellen leek haar ook wel wat
Haar oog is gevallen op een Canyon Grizl AL. Levertijden hebben we het over gehad maar de fiets hoeft niet volgende week of volgende maand thuis te staan. De kleur was een grote doorslaggevende factor
Haar huidige fiets is een ex-Boels Amira, daarvoor had ze een Specialized Dolce. De Amira in maat 54 heeft een stack van 548 en een reach van 378, vrij racy (ze krijgt op langere ritten ook last van haar handen en schouders).
De Grizl AL in maat xs heeft een lagere stack (537) maar wel minder bb drop, dus ze zijn ongeveer vergelijkbaar in mijn ogen. De reach is ook bijna hetzelfde (scheelt 4 mm).
Ben ik correct in het aannemen dat deze fiets haar past, en met een kortere stuurpen en wellicht wat spacers ook een wat relaxtere zit t.o.v. de Amira?
Canyon geeft ook stack+ en reach+ getallen, klopt het dat dat getallen zijn van de bb tot bovenkant stuur?