Vandaag heb ik in de zoektocht naar mijn eerste racefiets een proefrit gemaakt op een Trek Domane en moet hier bij vermelden dat dit prima beviel. (De houding was wel een beetje 'relaxed'. Maar dat is ook niet echt een probleem.)
Echter begon ik door de prijs, kleur en het gewicht een beetje te twijfelen... Ik had mijn oog namelijk ook laten vallen op een Rose (In (naar mijn mening) mooi fel rood

Nu heb ik mijn hoofd bijna opgemaakt om voor de Rose te gaan maar nu valt mijn binnenbeenlengte tussen twee maten in (BBL: 87.5 Lengte: 1.82 )
Aangezien de Trek maat 58 prima paste begon ik deze even te vergelijken met de Rose 57 (advies BBL 84-87) en 59 (advies BBL 88-90)
Als wat getalletjes langs elkaar leg (zie onderstaand) Zou ik zelf tot de conclusie komen dat wanneer ik ongeveer de zelfde zithouding aan zou willen houden op de Rose (iets sportiever) ik de 59 zou moeten nemen.
Aangezien de reach van het stuur het verschil in reach van het langere frame overbrugt maar de stack iets lager is bij de rose 59.
Is die conclusie correct of zie ik hier iets over het hoofd? Welke framemaat zouden jullie met betrekking tot dit verhaal adviseren?
..................................Rose 57.....Trek 58.....Rose 59
Zitbuis...........................515............548.............535
Stack..............................581............611.............591,5
Reach............................388,5........380...........397
Reach stuur................73..............93...............73
Headset lengte.......100...........100............100
Crank lengte ............172,5............175..........172,5
Bedankt voor de hulp!