Huis gehuurd met nog twee andere gezinnen.
Fijne plaats, niet extreem (camping) tourisme omdat die er niet zijn.
Drukte valt met andere plaatsen heel erg mee. Haast geen jeugd boven de 16, daar is ook niets voor,
Twee jaar terug in Estartit geweest, voor het eerst Spanje na jaren Italie. Mijn (voor) oordeel van Spanje was altijd, minder dan Italie qua wegen, mensen en faciliteiten. Het tegendeel is waar. 7 dagen van 7u tot 19u de benzine stations bemand open, iets anders dan in Italie, waar je zeker in het weekend soms vrij weinig kan krijgen.
De wegen zijn in Sapnje veel beter, nu snap ik dat het makkelijker is in een gebied waar het zelden kouder dan 10 graden is, maar ook Toscane is vaak gewoon heel veel minder.
De Spanjaarden zijn in het verkeer zo verschrikkelijk netjes, altijd minimaal 1,5 meter om je heen. duurt het 10 minuten blijven ze er 10 achter je. Ik voelde me af en toe ongemakkelijk en stopte zelf even om auto's voorbij te laten.
Het gevaarlijkste is dat je eraan gewend raakt en dan een NL, belg of fransman tegenkomt waardoor je bijna ongelukken krijgt.
Ik had natuurlijk de racefiets meegenomen. De MTB had ik thuisgelaten, dat is veel te warm in dit seizoen, Wandelen en MTB'en is daar een no go tussen half juni en half september, alsdus de locals.
Wat is dit gebied me in positieve zin opgevallen. Schitterende routes en van 40 tot 150km kan je alles kiezen en dat is toch in veel gebieden niet het geval, dan is het heen en terug of rondjes van minimaal 150, zeker in het hooggebergte.
De wegen zijn echt top, mooi asfalt breed en schoon, gemiddeld zo'n 1800hm per 100km, dus niet te gek ook. De percentages zijn ook lekker vind ik een procent of 6 a 7 is gemiddeld. Soms een stijl stukje maar nooit langer dan een paar honderd meter.
Je hoeft je rit nooit te plannen, het is altijd droog en mooi. Zelf ging ik in de ochtend om 8u weg dan was het 26 graden en tegen het einde rond 12u was het 33 a 34 graden, ook nog prima te doen door de frisse zeewind. Het is er net ff twee a drie graden warmer dan rond Girona en zuid frankrijk en ja dan zie je nog mensen met lang/lang en meerdere met lange mouwen

Kortom, meer dan verwacht en zeker geslaagd! Mede doordat het gezin veilig en lekker om 10u bij het strand kon gaan liggen en ik om 13u of 14u aan kon komen. Echt een aanrader als je met meerdere gezinnen gaat.