Doortrappen op 2 middenste tandwielen
Een nieuwe ketting gaat overslaan op versleten tandwielen.
Ik denk dat je veel op die twee rijd en zijn meer versleten dan je denkt.
Ik denk dat je veel op die twee rijd en zijn meer versleten dan je denkt.
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Ok bedankt, dat is een geruststelling. Nee zowel ketting als cassette nieuw, nog maar 200km gedraaid.
Ik heb zonder reden beetje montagevet op body gedaan. Ik heb die er nu vanaf gedaan en voor alle zekerheid mijn vorige cassette en ketting opgelegd die nog niet versleten waren en nu trapt die niet meer door. Cassette en ketting vervangen voor weekendje Ardennen. Zou het vet de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb zonder reden beetje montagevet op body gedaan. Ik heb die er nu vanaf gedaan en voor alle zekerheid mijn vorige cassette en ketting opgelegd die nog niet versleten waren en nu trapt die niet meer door. Cassette en ketting vervangen voor weekendje Ardennen. Zou het vet de oorzaak kunnen zijn?
Welke cassette heb/had je gemonteerd?
Nee.
Wel relevant: had je van je nieuwe cassette alle spacers en tussenringen op de juiste plaats gemonteerd? Ketting op de juiste lengte? Derailleur goed afgesteld?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Dat, en als je een Shimano 11speed 11-34 cassette hebt geïnstalleerd.... Heb je dan aan de extra spacer gedacht?
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik denk toch eerder terug naar de basis: cassette en ketting zijn gelijktijdig vervangen. Body is de oude gebleven. Ergo; wellicht zit daar het probleem.
Feit dat je merkt dat het op de middelste twee kransjes gebeurt wil alleen zeggen dat je op die twee het vaakst rijdt. De kans op doortrappen is dan ook relatief het grootst bij dat verzet.
Feit dat je merkt dat het op de middelste twee kransjes gebeurt wil alleen zeggen dat je op die twee het vaakst rijdt. De kans op doortrappen is dan ook relatief het grootst bij dat verzet.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Sorry voor de late reactie aangezien ik in de Ardennen verbleef en met de wissel naar de vorige cassette (11-30) ik geholpen was. Hierbij heb ik de derailleur wel moeten afstellen (di2) want anders schakelde hij ook niet soepel op de middelste tandwielen.
De extra spacer voor de 11-34 had ik gebruikt. De andere spacers zaten op de juiste plaats. Na het vervangen door de 11-34 heb ik de derailleur niet bijgesteld omdat het schakelen soepel ging. Tijdens de eerste ritjes ook geen last gehad.
Tijdens de bewuste rit in het begin ook niet. Bij de derde helling van de dag kreeg de derailleur ineens een slag en zat de ketting vast. Onmiddellijk gestopt en teruggeschakeld en toen tot de vaststelling gekomen dat hij bij middelste tandwielen niet goed meer wou schakelen. De rit nog geëindigd door die tandwielen niet meer te gebruiken.
Voor de kettinglengte heb ik de foto van in dit forum gebruikt waarbij de derailleurwielen haaks op de grond staan bij groot voor en klein achter.
De extra spacer voor de 11-34 had ik gebruikt. De andere spacers zaten op de juiste plaats. Na het vervangen door de 11-34 heb ik de derailleur niet bijgesteld omdat het schakelen soepel ging. Tijdens de eerste ritjes ook geen last gehad.
Tijdens de bewuste rit in het begin ook niet. Bij de derde helling van de dag kreeg de derailleur ineens een slag en zat de ketting vast. Onmiddellijk gestopt en teruggeschakeld en toen tot de vaststelling gekomen dat hij bij middelste tandwielen niet goed meer wou schakelen. De rit nog geëindigd door die tandwielen niet meer te gebruiken.
Voor de kettinglengte heb ik de foto van in dit forum gebruikt waarbij de derailleurwielen haaks op de grond staan bij groot voor en klein achter.
Shimano adviseert bij +28t groot voor groot achter +2 schakels,maar vermoed dat jou probleem daar niets mee van doen heeft.nielsve schreef: ↑17 mei 2021 16:25 Sorry voor de late reactie aangezien ik in de Ardennen verbleef en met de wissel naar de vorige cassette (11-30) ik geholpen was. Hierbij heb ik de derailleur wel moeten afstellen (di2) want anders schakelde hij ook niet soepel op de middelste tandwielen.
De extra spacer voor de 11-34 had ik gebruikt. De andere spacers zaten op de juiste plaats. Na het vervangen door de 11-34 heb ik de derailleur niet bijgesteld omdat het schakelen soepel ging. Tijdens de eerste ritjes ook geen last gehad.
Tijdens de bewuste rit in het begin ook niet. Bij de derde helling van de dag kreeg de derailleur ineens een slag en zat de ketting vast. Onmiddellijk gestopt en teruggeschakeld en toen tot de vaststelling gekomen dat hij bij middelste tandwielen niet goed meer wou schakelen. De rit nog geëindigd door die tandwielen niet meer te gebruiken.
Voor de kettinglengte heb ik de foto van in dit forum gebruikt waarbij de derailleurwielen haaks op de grond staan bij groot voor en klein achter.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Is je derailleur niet verbogen bij die klap? Tot dat moment lijkt het goed gewerkt te hebben.