Ogenschijnlijk hopeloos bottom bracket verwijderen.
Een aardige uitdaging.....
Mijn eerste gedachte is ook boren, maar dan niet met een groot kaliber , maar maximaal 3 mm en dan beginnen aan de buitenkant , zo dicht mogelijk bij de draad zonder die weg te boren.
Daan aansluitend naar binnen nog wat gaatjes zodat er op 1 plek zo goed als geen materiaal meer is.
Eventueel met een beiteltje of schroevendraaier naast het boorgat tussen frame en cup wat ruimte creeeren.
Dan met een hamer met een paar klappen op de as beweging in het zaakje proberen te krijgen..
Mijn eerste gedachte is ook boren, maar dan niet met een groot kaliber , maar maximaal 3 mm en dan beginnen aan de buitenkant , zo dicht mogelijk bij de draad zonder die weg te boren.
Daan aansluitend naar binnen nog wat gaatjes zodat er op 1 plek zo goed als geen materiaal meer is.
Eventueel met een beiteltje of schroevendraaier naast het boorgat tussen frame en cup wat ruimte creeeren.
Dan met een hamer met een paar klappen op de as beweging in het zaakje proberen te krijgen..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat dacht ik ook , maar zou je dan niet de as in het midden moeten splitsen aangezien de andere cup vast gedraaid wordt ? Of kan de as langst 1 kant eruit gedraaid worden en blijft dan de andere cup zitten ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Dat laatste is geen probleem, want ofwel allebei vast of allebei l0s.....maar 1 los betekent klus voor 90% geklaard.
Het is een hard stalen as en alulegering cup, dat gaat niet een heel erg vast verbinding worden, maar het proberen waard als ander methodieken falen.
Het is een hard stalen as en alulegering cup, dat gaat niet een heel erg vast verbinding worden, maar het proberen waard als ander methodieken falen.
Herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
En proberen om de eerder genoemde gaatjes te boren zodat je daar een schroevendraaier schuin in kunt zetten. Dan proberen met een paar hamerklappen in de juiste richting de boel los te laten schrikken?
Less is bore
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Time.
Ik heb toen rondom de as zelf in de alu cup allemaal gaatjes geboord. Boortje in één an de gaatjes gestoken en met een hamer de cup los tikken.
Ik heb toen rondom de as zelf in de alu cup allemaal gaatjes geboord. Boortje in één an de gaatjes gestoken en met een hamer de cup los tikken.
In mijn geval was het een stalen frame, ging wel heel makkelijk.
In dit frame, voorzichtig lassen. Dus 2-3 hechtjes, af laten koelen, enz.
Omgeving afplakken/ afdekken tegen lasspetters.
Eventueel na hechten koelen met natte lap
Ymmv geldt voor al dit soort oplossingen
In dit frame, voorzichtig lassen. Dus 2-3 hechtjes, af laten koelen, enz.
Omgeving afplakken/ afdekken tegen lasspetters.
Eventueel na hechten koelen met natte lap
Ymmv geldt voor al dit soort oplossingen
@TS: maak je al vorderingen?
Een C40 in full zuurstok (aka art decor) staat bij mij nog steeds op de bucket list
Een C40 in full zuurstok (aka art decor) staat bij mij nog steeds op de bucket list
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hoef je toch niet zelf te doen? Ik ging voor lasklusjes altijd naar de Stadswerkplaats. Kostte 5 euro, mooi verhaal erbij.
Ik zou voor mijn verjaardag (Koningsdag voor wie het wil weten) een lascursus gaan volgen, maar dat ging door vanwege coronette. Hopelijk ergens in 2022.
Ik zou voor mijn verjaardag (Koningsdag voor wie het wil weten) een lascursus gaan volgen, maar dat ging door vanwege coronette. Hopelijk ergens in 2022.