Hogere hartslag en minder vermogen
Sinds een maand fiets ik op dezelfde segmenten een lager vermogen en heb ik een hogere hartslag: bijvoorbeeld nu 150 bpm met 210 W en in november vorig jaar 138 bpm met 260 W. Mijn conditie is ietsje minder en ik ben ietsje zwaarder maar dit vind ik wel een erg groot verschil, Iemand een idee?
Wellicht vermogensmeter een update gehad waardoor deze beter is gaan meten ...
Als weer&wind vergelijkbaar waren, hoe staat het met de gereden snelheden ?
Die erbij pakken zou wat helpen om zaken uit te sluiten of te verklaren ?
PS wel lekker gefietst ?
Als weer&wind vergelijkbaar waren, hoe staat het met de gereden snelheden ?
Die erbij pakken zou wat helpen om zaken uit te sluiten of te verklaren ?
PS wel lekker gefietst ?

-
- Forum-lid
Kan van alles zijn. Conditieafname + gewichtstoename kan het zeker wel verklaren. Bij scheelt het zo'n 20% tussen mijn top en dalvorm en dat zou nog veel meer kunnen zijn. (ik rijd ook in de winter door)
Een andere mogelijkheid is dat je iets onder de leden hebt. Kijk het even aan en houd dan ook zaken als je energie, je humeur en je rustpols in de gaten.
Een andere mogelijkheid is dat je iets onder de leden hebt. Kijk het even aan en houd dan ook zaken als je energie, je humeur en je rustpols in de gaten.
-
- Forum-lid HC
Je zet er een smiley achter, maar dit is wel aan het gebeuren bij mensen (ik merk het ook) Elke keer getallen, fitheids dit en dat Vo2, FTP. HR tov vermogen. Trainings index etc..........
Het is net als Googelen op hoofdpijn, wordt je ook niet geruster door.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Dat zeg je nou wel Keezx, maar heb je ook data om die bewering te onderbouwen?
EF van 1,4 naar 1,88.
Dat is best veel, maar zeker niet heel vreemd. Je geeft echter veel te weinig informatie om er iets zinnig van te kunnen zeggen. Hoe lang zijn die segmenten? Wat voor soort trainingen doe je? Wat is "iets minder" trainen? Hoeveel ben je aangekomen? Zijn het vlakke segmenten of heuvels? Doe je überhaupt aan duurtraining? Welke powermeter gebruik je?
Dat is best veel, maar zeker niet heel vreemd. Je geeft echter veel te weinig informatie om er iets zinnig van te kunnen zeggen. Hoe lang zijn die segmenten? Wat voor soort trainingen doe je? Wat is "iets minder" trainen? Hoeveel ben je aangekomen? Zijn het vlakke segmenten of heuvels? Doe je überhaupt aan duurtraining? Welke powermeter gebruik je?
Vraagje dit topic leek me daar wel geschikt voor. Ik heb de afgelopen dagen dat mijn hartslag na een rustdag erg veel fluctueert vooral naar boven. Hij schiet snel omhoog en blijft dan ook best hoog totdat ik echt even rustig aan doet, dan zakt hij wel weer snel. Als ik dan rustig rijdt dan houd ik hem wel in d1 maar toch moeilijker dan normaal. Na een trainingsdag heb ik hier geen "last"van, maar enkel na een rustdag/
Is dit een teken dat ik vermoeid begin te raken? Ik heb namelijk de laatste weken wel een stuk meer gefietst dan normaal, maar voel me eigenlijk nog wel goed.
Is dit een teken dat ik vermoeid begin te raken? Ik heb namelijk de laatste weken wel een stuk meer gefietst dan normaal, maar voel me eigenlijk nog wel goed.