Welke band aan te raden voor +/- 20 euro p/stuk?
Mijn racefiets staat nu op CST CZAR's, maar na ongeveer 1000 km "gewoon" rijden is er al best wat profiel weg (voor zover er profiel op zat.)
NU vroeg ik me af: Welke band is het beste om mee te rijden?
Ik fiets hoogstens 150 kilometer op een dag.
Eisen zijn:
- Goed bestand tegen lekrijden
- Goed profiel voor gladde weggedeelten
- En eventueel: Makkelijk om te leggen.
Is er trouwens een mening over mijn huidige banden ,zodat ik ermee kan vergelijken?
Eisen zijn:
Is er trouwens een mening over mijn huidige banden ,zodat ik ermee kan vergelijken?
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03
Maarten_E schreef:Mijn racefiets staat nu op CST CZAR's, maar na ongeveer 1000 km "gewoon" rijden is er al best wat profiel weg (voor zover er profiel op zat.)
Eisen zijn:
Profiel is onbelangrijk, grip wordt door andere zaken bepaald (met name soepelheid van het rubber). Je huidige banden hoeven zeker nog niet versleten te zijn. Een indicatie is of het loopvlak nog rond is of af begint te platten (vierkant worden). De banden die je nu hebt worden gemonteerd op relatief goedkope fietsen (is het een Beone toevallig? Die kwamen met deze banden geloof ik), zijn waarschijnlijk vrij stug en hebben een relatief hoge rolweerstand. Meestal gaan ze juist vrij lang mee.
In de prijsklasse rond 20 euro zijn o.a. deze banden goede allrounders (en duidelijke upgrades):
-Vredestein Fortezza Tricomp
-Vittoria Diamante pro
-Continental GP4000S (iets duurder)
Nee, 't is een Batavus Course uit 1992.
Toen ik de FM vroeg "alles te vervangen en aan te draaien wat nodig is" verving hij de banden door deze banden.
Ik zal eens gaan kijken naar de banden die jij noemt, alvast bedankt!
Toen ik de FM vroeg "alles te vervangen en aan te draaien wat nodig is" verving hij de banden door deze banden.
Ik zal eens gaan kijken naar de banden die jij noemt, alvast bedankt!
- de zwarten
- Forum-lid HC
Als het op een 1992 fiets komt, dan zou ik goedkoop gaan en bvb. Vittoria Rubino kopen voor rond de 10-12 euro en niet mikken op die 20 euro. Er zijn een hoop banden die misschien net iets minder performant zijn, maar langer meegaan en dus per kilometer nog eens winst opleveren. Geen nood dus mijns inziens aan wedstrijdgerichte, dure, sneller slijtende banden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Shwalbe Blizzard(is als je het wilt ook in verschillende kleurtjes verkrijgbaar) is een prima band waar je genoeg grip mee hebt,veel km mee kan maken en eigenlijk nooit lek mee rijd. (Heb ze zelf gehad en opgereden tot op het kevlar en zelfs toen nog niet lek)
Kosten in de winkel rond de 22 euro en op het web iets van 15 per stuk.
de zwarten schreef:Als het op een 1992 fiets komt, dan zou ik goedkoop gaan en bvb. Vittoria Rubino kopen voor rond de 10-12 euro en niet mikken op die 20 euro. Er zijn een hoop banden die misschien net iets minder performant zijn, maar langer meegaan en dus per kilometer nog eens winst opleveren. Geen nood dus mijns inziens aan wedstrijdgerichte, dure, sneller slijtende banden.
Waar vind je de Victoria Rubino voor die prijs? ik heb er altijd 20 euro per stuk voor gegeven.
- de zwarten
- Forum-lid HC
de pro voor 15 en een beetje, de gewone voor 7-8 euro hier. Ik woon daar wel in de buurt, dus geen verzendkosten voor den dezen 
De Zaffiro's heb je al voor 5 euro. 10 binnenbanden zijn 1.5 euro het stuk. Daar kan je niet voor sukkelen.

De Zaffiro's heb je al voor 5 euro. 10 binnenbanden zijn 1.5 euro het stuk. Daar kan je niet voor sukkelen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

ovhaan schreef:Shwalbe Blizzard(is als je het wilt ook in verschillende kleurtjes verkrijgbaar) is een prima band waar je genoeg grip mee hebt,veel km mee kan maken en eigenlijk nooit lek mee rijd. (Heb ze zelf gehad en opgereden tot op het kevlar en zelfs toen nog niet lek)
Dank je!
Vraagje: Ik dacht dat een kleurtje invloed had op grip/lekrijden?