Nadelen van Strava
Komoot is in het bos denk ik een groter probleem dan Strava. Strava levert alleen onderlinge problemen op tussen mtb-ers. Komooters rijden vaak zonder nadenken een track van een ander na. Zonder te bekijken of die track over legale paden gaat.
Op de Noord-Veluwe mag je op de meeste plekken vrij rijden. Als je je netjes gedraagt, snelheid mindert bij passeren en een groet dan ben je een voorbeeld voor anderen. Het is nu even wat drukker in het bos en dan is er sneller wat irritatie maar de wielrenners en mtb'ers moeten hun eigen gedrag ook onder de loep nemen.
Dat geldt uiteraard ook in de andere richting, wandelaars moeten ook rekening houden met de fietsers.
Zoals altijd: met een beetje wederzijds respect zijn er geen problemen. Meestal gaat het goed maar soms zitten er gewoon eikels tussen (zowel op de fiets als te voet)
Zoals altijd: met een beetje wederzijds respect zijn er geen problemen. Meestal gaat het goed maar soms zitten er gewoon eikels tussen (zowel op de fiets als te voet)

Je houdt toch altijd rekening met elkaar. Of je nou voorrang hebt of niet.
Als je bovenstaande strikt aanhoudt krijg je dus mensen die de natuur gaan claimen en zeggen dat je wel mag wandelen maar niet fietsen. Dan gaan ze op aangelegde mtb routes wandelen en roepen ze bovenstaande tekst!
Vanochtend gelukkig was iedereen super vriendelijk in het bos. Wandelaars, fietsers, paardrijders, iedereen hield rekening met elkaar en groette!
dat lijkt mij hooguit beperkt waar? Wanneer ik op een fietspad fiets zou het mij erg verbazen dat een wandelaar voor gaat. Ik heb ook bijna alleen maar goede ervaringen met wandelaars.
De slechte ervaringen die ik heb zijn groepjes tegemoet komende wielrenners die een fietspad claimen door naast elkaar te blijven rijden en niet afremmen of e-bikers die zo onzeker zijn op de fiets dat ze beter hadden kunnen wandelen.
Wandelen mag in NL zo ongeveer overal, behalve op N-wegen en snelwegen. Dat is best vreemd. Het is zelfs toegestaan om in de verkeerde richting op een MTB-route te wandelen, wie verzint zoiets?