Zou deze Ridley Compact iets zijn voor een beginner die een eerste racefiets tweedehands wil kopen? Als ik even zoek lijkt dit een model van 10 à 12 jaar geleden.
De vraagprijs is €400. Ik weet niet of dit een redelijke prijs is?
De framemaat is 56, dit lijkt mij op het eerste zicht in orde te zijn voor mijn lengte van 1.82m en binnenbeenlengte van 88cm.
Informatie van de verkoper:
frame: aluminium
Kleur : zwart + rood
20 versnellingen (Campagnolo)
Nieuwe ketting (met kettingslot), nieuwe cassette (15-24), nieuw kettingblad (110mm), nieuwe derailleurwieltjes
nieuwe banden
Foto’s: https://imgur.com/a/zSjyhJ4
Deze Trek is eventueel een alternatief: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Bedankt
Ridley Compact
- thestudent
- Forum-lid HC
Nou die trek is zeker een aantal jaartjes nieuwer en een betere deal.
In de toestand waarin deze ridley is. Met een stadsfiets/trekking achterband. Als je dat nieuwe banden noemt dan loop ik lachend weg. Campagnolo Xenon?? ( in ieder geval budget campagnolo ) is die hooguit de helft waard max 250 euro.
In de toestand waarin deze ridley is. Met een stadsfiets/trekking achterband. Als je dat nieuwe banden noemt dan loop ik lachend weg. Campagnolo Xenon?? ( in ieder geval budget campagnolo ) is die hooguit de helft waard max 250 euro.
Laatst gewijzigd door thestudent op 31 dec 2020 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Ik denk zo rond de €300,-/€350,- max.
Wat voor Campagroep, Mirage, Xenon? Dat waren de instapgroepen van Campa met veel plastic onderdelen.
Vergelijkbaar met toentertijd Shimano Tiagra/Sora.
Trek is jonger en de betere fiets, beter afgemonteerd met 105 en kwa prijs beter in balans, nog wel iets te duur.
Max €425,- maar de fietsen liggen niet voor het oprapen, dus die prijs die hij vraagt zal ie ook wel krijgen.
Succes.
Wat voor Campagroep, Mirage, Xenon? Dat waren de instapgroepen van Campa met veel plastic onderdelen.
Vergelijkbaar met toentertijd Shimano Tiagra/Sora.
Trek is jonger en de betere fiets, beter afgemonteerd met 105 en kwa prijs beter in balans, nog wel iets te duur.
Max €425,- maar de fietsen liggen niet voor het oprapen, dus die prijs die hij vraagt zal ie ook wel krijgen.
Succes.