Ik ben net lid van het forum geworden omdat er zoveel goede content op staat waar ik ontzettend veel van leer! Super bedankt daarvoor; ik hoop dat ik iets kan bijdragen in de toekomst.
Het enige nadeel van informatie, is dat meer informatie ook tot meer vragen kan leiden. En dat is een beetje het geval nu, dus daarom dacht ik: laat ik gewoon mijn vragen stellen
De context is als volgt:
- Ik ben een recreatieve triatleet met een racefiets (Cube) en een specifiek tri-fiets (Orbea). Ik doe vooral lange-afstandswerk.
- Tijdens de winter doe ik graag ook andere dingen om de afwisseling erin te houden.
- Vandaar dat ik de afgelopen maanden andere dingen heb uitgeprobeerd. Vooral het gravelrijden en op het strand fietsen vond ik echt super leuk om te doen.
- Ik ben al bij verschillende fietsenwinkels geweest (voor de lockdown). Dus ik heb de gebruikelijke merken al gezien inclusief de strand specifieke merken zoals Wikkit en Koga.
Daarom heb ik besloten dat ik graag een derde fiets specifiek voor gravelrijden en strand fietsen wil kopen. Bij voorkeur laat ik het bij één fiets ipv twee. Op de korte termijn, we weten allemaal hoe deze hobby kan lopen
Wat ik van plan ben:
- Een fiets voor zowel recreatief strand + gravel. Het hoeft geënt racemonster te zijn.
- Volgend jaar winter zie ik mijzelf wel meedoen aan strandtochten. Just for fun, niet km te winnen.
- Twee setjes wielen kopen waarvan eentje met strandbanden
Nu heb ik veel antwoorden op mijn vragen gevonden. Echter heb ik toch nog een aantal vragen naar aanleiding van dit plan, en zou ik graag ook wat objectief advies op prijs stellen ipv de commerciële praatjes van ongetwijfeld kenners
- Kunnen gravelrijden en strand rijden realistisch gezien gecombineerd worden in een allround fiets? De ene winkel zegt dat ik naar een crosser moet kijken, de ander zegt gravel en de ander zegt een strandracer. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken
- Zijn er serieuze nadelen van mijn plan?
- Strandracer = standaard tubeless, right?
Uiteindelijk zou ik de fiets in een offline winkel willen aanschaffen na jullie advies en zolang dat tijdens deze rare tijd kan!
Bedankt voor jullie tijd en advies. Excuses voor het lange bericht; ik wil jullie van de juiste context voorzien en aangeven welk huiswerk ik zelf al heb gedaan