Probleem achterwiel Canyon Endurace CF SL 8.0
Hi all, ik heb vandaag m'n nieuwe endurace CF SL 8.0 disc binnengekregen. Eerder dan verwacht dus helemaal blij totdat ik ontdekte dat er wat speling bij het achterwiel zit. Balen want dit lijkt veroorzaakt te worden door de steekas. Het lijkt alsof die iets te lang is oid. Wiel is er al uitgeweest, schroefdraad schoongemaakt en opnieuw ingevet maar mocht niet baten helaas.
Heb al een mail naar canyon gestuurd, maar die zijn nu gesloten natuurlijk en ben vooral benieuwd of er hier iemand is geweest met hetzelfde probleem. (En hoe dat dan uiteindelijk is opgelost natuurlijk).
Zie hier een filmpje van het probleem: https://youtu.be/AbUIy2cs3nY
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Fijne avond!
Heb al een mail naar canyon gestuurd, maar die zijn nu gesloten natuurlijk en ben vooral benieuwd of er hier iemand is geweest met hetzelfde probleem. (En hoe dat dan uiteindelijk is opgelost natuurlijk).
Zie hier een filmpje van het probleem: https://youtu.be/AbUIy2cs3nY
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Fijne avond!
Steekas inkorten 
Lijkt mij dat dit door een controle uitgehaald moet worden!?
Je draait de steekas wel goed recht in dan je niet je draad stuk draait? Je kunt wellicht een ringetje van de juiste dikte er tussen zetten voor nu zodat je kunt rijden, tot dat dit opgelost is door canyon (nieuwe steekas?)
Tenzij en canyon expert hier iets over te zeggen heeft natuurlijk
Lijkt mij dat dit door een controle uitgehaald moet worden!?
Je draait de steekas wel goed recht in dan je niet je draad stuk draait? Je kunt wellicht een ringetje van de juiste dikte er tussen zetten voor nu zodat je kunt rijden, tot dat dit opgelost is door canyon (nieuwe steekas?)
Tenzij en canyon expert hier iets over te zeggen heeft natuurlijk
Het is mij niet duidelijk wat je met het filmpje duidelijk probeert te maken. Zit er speling op de achtervork na plaatsing van wiel en steekas? Kun je de steekas niet verder aandraaien?
Waar woon je? Indien dichtbij kun je mijn steekas eens proberen, dan weet je of het aan de steekas ligt.
N.B.: het filmen vanaf de onderkant van je fiets maakt het er niet makkelijker op...
Waar woon je? Indien dichtbij kun je mijn steekas eens proberen, dan weet je of het aan de steekas ligt.
N.B.: het filmen vanaf de onderkant van je fiets maakt het er niet makkelijker op...
Ofwel de draad op de as is te kort, ofwel; loopt de draad van as of frame niet lekker.
Eruit en nader bekijken>:hersentjes laten werken> conclusie trekken> over oplossing gaan denken.
Eruit en nader bekijken>:hersentjes laten werken> conclusie trekken> over oplossing gaan denken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Aan de achterkant zit een afdekplaatje dus ik kan m er niet doorheen draaien. Ik denk eerder dat de draad dan niet helemaal lekker loopt (hopelijk van de as, want anders moet het frame terug vrees ik) want hij gaat ook een stuk minder soepel dan m'n voorste steekas. Heb er net ook wat wit montage vet op gesmeerd en als ik m zo ver mogelijk er indraai lijkt het ook alsof die het einde van het schroefdraad in de vork niet haalt (want daar komt het vet niet)
En kan dat afdekplaatje er niet af?
Dat zou mijn eerste actie zijn, dat ding er afschroeven, je wil toch weten waar het probleem zit.....
Sta je ook sterker bij garantieclaims, als je weet wat er aan de knikker is.
Dat zou mijn eerste actie zijn, dat ding er afschroeven, je wil toch weten waar het probleem zit.....
Sta je ook sterker bij garantieclaims, als je weet wat er aan de knikker is.
Herhaal dit niet onnodig
Ben je een kwartier aan de lijn met iemand die er geen reet van snapt......
Ik zou niemand bellen, maar het zelf uit gaan vissen, maar ja, ik kocht m'n laatste complete fiets in 1974, dus ben geen doorsnee gebruiker...
Ik zou niemand bellen, maar het zelf uit gaan vissen, maar ja, ik kocht m'n laatste complete fiets in 1974, dus ben geen doorsnee gebruiker...
Herhaal dit niet onnodig
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Doorsnee gebruikers zitten bij Canyon (bij problemen) niet echt optimaal. Afspraak maken, fiets in de auto en naar het service center (of opsturen). Dit lijkt me een draadprobleem (tenzij het wel echt buiten tolerantie is en men een vulring op de naaf is vergeten). Als het wiel goed is even kijken of een ander wiel goed gaat maar verder zou ik bij een nieuwe fiets niet gaan want slopen = eigenaar worden van het probleem.