Sram etap Force icm Hollowgram
-
- Forum-lid HC
Dat hangt afvan je uitlijning en spacing.
Je krijgt het waarschijnlijk wel goed.
Het enige wat ik met axs/etap niet goed werkend heb gekregen is 34/46 ovaal op een gravel bike
De rest krijg je altijd wel goed genoeg is mijn mening
Je krijgt het waarschijnlijk wel goed.
Het enige wat ik met axs/etap niet goed werkend heb gekregen is 34/46 ovaal op een gravel bike
De rest krijg je altijd wel goed genoeg is mijn mening
Cannondale Hollowgram Si is 11 speed - Sram Force eTap is 12 speed met de Sram specifieke ketting. Ik denk inderdaad dat het wel eens voor problemen zou kunnen zorgen. Maar je kan het toch altijd testen, of moet je de spullen nog gaan aanschaffen.
Ik zie wel dat het met de 11- speed eTap gaat, vaak ook niet 100% - ligt aan de uitlijning wat @Wasbeer zegt. Maar Cannondale levert geen enkele Sram eTap fiets uit met de eigen Canoondale Hollowgram crank - dat zegt ook wel iets.
Ik zie wel dat het met de 11- speed eTap gaat, vaak ook niet 100% - ligt aan de uitlijning wat @Wasbeer zegt. Maar Cannondale levert geen enkele Sram eTap fiets uit met de eigen Canoondale Hollowgram crank - dat zegt ook wel iets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Hollowgram werk met beiden al komt het afstellen van de limieten bij sram wel heel nauw en zorgt de Jaw vaak voor extra werk. Beide merken hebben hun sterke en zwakke punten al zul je Sram vaker nodig hebben voor garantiegevallen (maar daar zijn ze redelijk coulant mee dus wat dat betreft geen probleem).
Nee, vorige week met een kameraad gaan rijden met eTap (op zijn Scott) en die had weeral problemen (fiets is deze zomer geleverd en heeft al 3 keer bij de dealer gestaan omdat het systeem niets meer deed), nu wilde het ding vooraan niet meer schakelen. Gelukkig was het een redelijk vlakke rit.
In onze club is bijna iedereen die naar Sram was gegaan alweer terug op Shimano (was wel allemaal mechanisch) omwille van verschillende redenen. Naast het feit dat SRAM wel erg duur is geworden (vooral eTap) en er meer keuze is bij fietsen met Shimano was de duurzaamheid het grootste issue. Vooral die shifters (mechanisch dus) gingen vaak stuk (en duur om te vervangen natuurlijk) waar die bij Shimano gewoon (bijna) nooit stuk gaan.

Vreemd, rij hier al sinds 2014 met Sram Force en echt nooit problemen.. schakelt erg vlot en shifters nooit geen probleem gegeven.. Groep heeft bijna 100.000km gelopen.TL@ schreef: ↑07 dec 2020 07:36Nee, vorige week met een kameraad gaan rijden met eTap (op zijn Scott) en die had weeral problemen (fiets is deze zomer geleverd en heeft al 3 keer bij de dealer gestaan omdat het systeem niets meer deed), nu wilde het ding vooraan niet meer schakelen. Gelukkig was het een redelijk vlakke rit.
In onze club is bijna iedereen die naar Sram was gegaan alweer terug op Shimano (was wel allemaal mechanisch) omwille van verschillende redenen. Naast het feit dat SRAM wel erg duur is geworden (vooral eTap) en er meer keuze is bij fietsen met Shimano was de duurzaamheid het grootste issue. Vooral die shifters (mechanisch dus) gingen vaak stuk (en duur om te vervangen natuurlijk) waar die bij Shimano gewoon (bijna) nooit stuk gaan.
-
- Forum-lid HC
Klopt, dit doe je 1x en vervolgens hoef je er ook niet weer naar om te kijken. Het afstellen is overigens best goed te doen als je gewoon de instructies leest (wat niemand doet). Ik ben de eerste keer langer dan een uur bezig geweest tot het punt dat ik het bijna opgaf. Als je simpelweg de instructies volgt is het zo pijnlijk eenvoudig dat je binnen een minuut klaar bent.sharkman113 schreef: ↑06 dec 2020 20:38 Hollowgram werk met beiden al komt het afstellen van de limieten bij sram wel heel nauw en zorgt de Jaw vaak voor extra werk.
De problemen van @TL onderschrijf ik ook niet. Heb 3 fietsen alle 3 met SRAM. Ben niet per se fan ofzo en heb het nodige aan te merken op de keuzes die gemaakt zijn voor AXS, maar om nou in het wild te gaan roepen dat SRAM slecht is en Shimano goed gaat me wat ver.
Beide hebben voor en nadelen, maar het ontloopt elkaar nauwelijks. Ook geen slecht woord over Shimano dus

- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Volgens mij is het prijs verschil nihil of gewoon niet, sterker nog ik denk dat sram goedkoper is.
2500 voor een axs groepset is een da di2 echt goedkoper???
2500 voor een axs groepset is een da di2 echt goedkoper???