Wie o wie kan mij helpen? Ik ben al tijden op zoek naar de (voor mij) ideale fietsbroek. Ik heb inmiddels diverse bibs geprobeerd, maar de juiste ben ik nog niet tegengekomen. Momenteel rij ik in een Castelli Endurace 2 met de Progetto X2 Air zeem. Deze zit op zich prima, alleen zit de broek voor bij mijn buik en in mijn liezen te los. Daar flubbert de stof, wat irritatie geeft bij mijn liezen. Met schrale plekken en jeuk tot gevolg. Chamoiscrème helpt wel wat, maar niet voldoende. Een maat kleiner wordt hem niet, die is te kort. Qua pijpen en rug... Omdat ik wel zeer te spreken ben over de Progetto X2 Air zeem heb ik maar een Aero Race 4 besteld in dezelfde maat. Zit qua lengtes prima, qua zeem ook! Alleen knelt deze juist in mijn liezen. Erg irritant en weer een advertentie op marktplaats straks....

De Sportul Total Comfort valt ook tegen. Die zeem is voor mij domweg te dik en te slap. Helemaal na 3 uur fietsen...
Ook heb ik een Assos T.Cento S7 geprobeerd. Deze broek zat voortreffelijk, maar de zeem viel me (zwaar) tegen. De Castelli Progetto X2 Air zit mij veel comfortabeler. Weet 1 van jullie of er een broek is met een vergelijkbare pasvorm als de Assos en eenzelfde pasvorm en comfort als de Progetto zeem? Ik kom de Q36.5 Dottore X wel tegen, maar heb daar totaal geen ervaring mee. Heeft iemand ervaring met deze broek en dit merk? Ik hoor het graag!!!
Vast bedankt, groet Arjen