Bulls Harrier 1 een goede keuze als eerste fiets?
Na lang zoeken zie ik dat 2dehands fietsen ook meestal niet zo goedkoop zijn.
En dan bij nieuwe fietsen komt Bulls nogal eens naar voren als degelijk merk.
Nu heb ik eens gezien naar de Bulls Harrier 1
Is dat een goede fiets om bvb toch minstens een 10 tal jaren plezier aan te hebben?
Ik ben zeker niet van plan om wedstrijden te gaan rijden. Bedoeling is om leuke ritjes op mezelf, en met vrienden te kunnen maken van rond de 50 km.
Maar ik zou ook niet graag hebben dat ik binnen 2 a 3 j moet vaststellen dat het materiaal snel kapot gaat of verslijt en dergelijke.
Iemand met goed advies?
http://racefiets.nl/top_5_merken/bulls_harrier_2_2010
En dan bij nieuwe fietsen komt Bulls nogal eens naar voren als degelijk merk.
Nu heb ik eens gezien naar de Bulls Harrier 1
Is dat een goede fiets om bvb toch minstens een 10 tal jaren plezier aan te hebben?
Ik ben zeker niet van plan om wedstrijden te gaan rijden. Bedoeling is om leuke ritjes op mezelf, en met vrienden te kunnen maken van rond de 50 km.
Maar ik zou ook niet graag hebben dat ik binnen 2 a 3 j moet vaststellen dat het materiaal snel kapot gaat of verslijt en dergelijke.
Iemand met goed advies?
http://racefiets.nl/top_5_merken/bulls_harrier_2_2010
Niks mis mee: Bulls zit heel goed qua prijs-kwaliteit.
Die fiets zal zeker voldoende jaartjes meegaan; het kan natuurlijk wèl zijn dat jij over een paar jaar graag wat gesofisticeerder (lichter, luxueuzer, hoogwaardiger... en dus ook duurder!) materieel wil, eens je de smaak van het fietsen te pakken hebt, maar als dit op dit moment het budget is waarover je beschikt, dan is zo'n Harrier zeker geen verkeerde keuze.
En als jouw eisen in de komende jaren niet veranderen zal je er ook in de toekomst plezier aan blijven beleven.
Houd er wel rekening mee dat 9.5 kilo niet meteen licht is (maar wel een normaal gewicht voor een fiets van die prijsklasse)
Die fiets zal zeker voldoende jaartjes meegaan; het kan natuurlijk wèl zijn dat jij over een paar jaar graag wat gesofisticeerder (lichter, luxueuzer, hoogwaardiger... en dus ook duurder!) materieel wil, eens je de smaak van het fietsen te pakken hebt, maar als dit op dit moment het budget is waarover je beschikt, dan is zo'n Harrier zeker geen verkeerde keuze.
En als jouw eisen in de komende jaren niet veranderen zal je er ook in de toekomst plezier aan blijven beleven.
Houd er wel rekening mee dat 9.5 kilo niet meteen licht is (maar wel een normaal gewicht voor een fiets van die prijsklasse)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Prima fiets, fietsmaatje rijdt erop. Gewoon een no-nosense racefiets van prima kwaliteit.
Als je je budget tot daar kunt oprekken: zeker doen! Zal je je niet beklagen (zeker op lange termijn: fiets is al wat lichter, en Ultegra-onderdelen zijn duurzamer dan 105), en ook hier geldt: uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Let wel op dat de geometrie van een Harrier niet dezelfde is als een DF.
Harrier heeft kortere bovenbuis bij zelfde framemaat als DF.
Harrier heeft kortere bovenbuis bij zelfde framemaat als DF.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Ik zou gewoon de harrier nemen en kijken of je het fietsen leuk vindt! Als je dan weet of je het leuk vind heb je waarschijnlijk ook wat andere wensen gekregen mbt je fiets.
En 105 is echt een prima groep en geef dan je geld liever uit aan setje betere wielen.
En 105 is echt een prima groep en geef dan je geld liever uit aan setje betere wielen.
Stinus schreef:geef dan je geld liever uit aan setje betere wielen
Daar valt zeker ook wat voor te zeggen: die goedkope Shimano (standaard-) wielen zijn immers niet veel soeps; da's sowieso een upgrade die op termijn de moeite loont!
PPFF wat een gepappegaai in dit topic.
Ja het is een goede fiets voor 10, 2 reacties verder Ultegra is duurzamer (moet ik daar uit op maken dat het wel 10 jaar meegaat?) en vervolgens zijn de wielen weer niks (die houden het dus ook niet 10 jaar blijkbaar??)
Koen vraagt of hij 10 jaar kan fietsen op de Bulls Harrier zonder gekkigheid.
Dan ja zeggen vind ik wel spannend, want als Koen 400km per week gaat fietsen is dat ruim 2 ton, de gemiddelde auto heeft het dan flink moeilijk gehad. Ik denk dat je 105 setje dan al wel 1 pf 2 keer vervangen moet zijn..
Maar als Koen aan 100km denk ik dat je met 50.000 genoeg hebt aan een 105 setje.
Dat is toch echt een heel verschil
Ja het is een goede fiets voor 10, 2 reacties verder Ultegra is duurzamer (moet ik daar uit op maken dat het wel 10 jaar meegaat?) en vervolgens zijn de wielen weer niks (die houden het dus ook niet 10 jaar blijkbaar??)
Koen vraagt of hij 10 jaar kan fietsen op de Bulls Harrier zonder gekkigheid.
Dan ja zeggen vind ik wel spannend, want als Koen 400km per week gaat fietsen is dat ruim 2 ton, de gemiddelde auto heeft het dan flink moeilijk gehad. Ik denk dat je 105 setje dan al wel 1 pf 2 keer vervangen moet zijn..
Maar als Koen aan 100km denk ik dat je met 50.000 genoeg hebt aan een 105 setje.
Dat is toch echt een heel verschil
Is nochtans heus niet zo moeilijk te begrijpen hoor: ja, de harrier is goed, maar ja, de desert falcon is beter.
Met geen van beide doe je een slechte koop, maar het lijkt me hoedanook sterk dat je met eender welke fiets 10 jaar zou kunnen rijden zonder onderdelen te vervangen, hetzij omdat ze versleten zijn, hetzij omdat je iets beters wilt. En wat dat eerste betreft zal dit bij een 105 allicht eerder het geval zijn dan bij ultegra; bij het tweede komen de wielen als eerste in aanmerking.
Ik hoop dat je het een beetje kan vatten dat sommige mensen op dit forum proberen enigszins genuanceerd te antwoorden op een gestelde vraag...
Met geen van beide doe je een slechte koop, maar het lijkt me hoedanook sterk dat je met eender welke fiets 10 jaar zou kunnen rijden zonder onderdelen te vervangen, hetzij omdat ze versleten zijn, hetzij omdat je iets beters wilt. En wat dat eerste betreft zal dit bij een 105 allicht eerder het geval zijn dan bij ultegra; bij het tweede komen de wielen als eerste in aanmerking.
Ik hoop dat je het een beetje kan vatten dat sommige mensen op dit forum proberen enigszins genuanceerd te antwoorden op een gestelde vraag...
Dario schreef: Ik hoop dat je het een beetje kan vatten dat sommige mensen op dit forum proberen enigszins genuanceerd te antwoorden op een gestelde vraag...
Als dat was gedaan had ik dus niet gereageerd.
Als je eerste antwoord iets was geweest jah het is een goede fiets, maar verwacht niet dat je 10 jaar met derrie etc doet. Daarnaast zijn de wielen niet geweldig, maar voor zijn prijs een heel prima fiets, waar je een flinke tijd plezier aan kan beleven. Dan heb je een genuanceerd antwoord..
Ik zit best veel op fora, en daar zie ik heel veel nagepraat, als de eerste zegt dat iets goed is, dan zeggen de volgende dat ook.. misschien ben ik wat gespitst op dit gedrag.
GEEUW
Een ècht goede reden om te reageren was natuurlijk geweest omdat je zelf ook een (al dan niet gedeeltelijk) antwoord op de vraag van TS aan te dragen had...
(of misschien wel het ene, allesomvattende antwoord dat alle andere reacties overbodig maakt?)
Niet dus...
Een ècht goede reden om te reageren was natuurlijk geweest omdat je zelf ook een (al dan niet gedeeltelijk) antwoord op de vraag van TS aan te dragen had...
(of misschien wel het ene, allesomvattende antwoord dat alle andere reacties overbodig maakt?)
Niet dus...