Beste,
Deze week door FM mijn cranklagers laten vervangen door nieuwe BB90 Keramische lagers.
Vandaag eerste rit, maar gaandeweg de rit begon het te kraken rond mijn crank bij kracht zetten op de pedalen en bij het rechtstaan op de pedalen.
FM is vandaag gesloten, dus kan ik er niet mee binnengaan. Ik had graag morgen nog een veilige rit gedaan.
Hebben jullie hiermee ervaring?
Keramische cranklagers
Ultegra crankstel 50-34 en nu keramische lagers geplaatst BB90 op mijn Trek Domane SL6.
Nooit geen problemen gehad voor plaatsing nieuwe lagers, vandaag na plaatsing beginnen met kraken in het midden van de rit.
Alles werd gecontroleerd, alles zit stevig vast.
Voel je speling aan de crank?
Beetje kraken voor het ritje morgen, de fiets zal dat wel overleven. Nu jij nog
.
Ik zou eventueel even de crank arm los maken en terug vast zetten. Je hebt wel een speciaal tooltje nodig om de pre-load juist te zetten. Iemand in je buurt die kan helpen?
En zeker even het achterwiel eruit halen en terug zetten.
Walter
Beetje kraken voor het ritje morgen, de fiets zal dat wel overleven. Nu jij nog

Ik zou eventueel even de crank arm los maken en terug vast zetten. Je hebt wel een speciaal tooltje nodig om de pre-load juist te zetten. Iemand in je buurt die kan helpen?
Walter
Nee, totaal geen spelling. Vandaag alles eraf gehaald en mooi alles in volgorde terug erop geplaatst. Crankstel zit stevig vast, maar krak zit er nog in bij kracht zetten.walter- schreef: ↑15 aug 2020 20:58 Voel je speling aan de crank?
Beetje kraken voor het ritje morgen, de fiets zal dat wel overleven. Nu jij nog.
Walter
Achterwiel zal ik nog even uithalen vanavond.