Alles over vakanties op én met de fiets

Openbare waterpunten in de Eifel

Sandervp
Forum-lid

Sandervp 23 jul 2020 08:18

Voeding is erg belangrijk voor, tijdens en na een rit. Vocht mag hierbij natuurlijk niet vergeten worden.

Wie o wie weet daarom of er een website of een kaart beschikbaar is waarop alle openbare drinkwaterpunten in de Duitse Eifel staan?

Ik zit binnenkort in de regio Kyllburg - Birresborn - Gerolstein en heb enkele lange zware solo ritten uitgezet. Voldoende water drinken is daarbij natuurlijk van belang.
Maar om nu continu bij iemand aan te gaan bellen, op het terras te gaan zitten voor een drankje of de supermarkt in te lopen voor een fles water (met mijn fiets onbeheerd en met een simpel slot buiten) zie ik niet zo zitten.

Bij 1 van deze ritten beklim ik continu verschillende bergen waarbij ik, zodra ik de top heb bereikt, weer via dezelfde route naar beneden ga. En omdat hierbij meerdere beklimmingen vanuit 1 dorp starten, passeer ik bijvoorbeeld het dorp Birrresborn al 7 keer. Idem bij het dorpje Mürlenbach. (zie afbeelding)
Deze rit heb ik puur uitgezet voor het maken en trainen van hoogtemeters wegens mijn deelname aan de AGR en de Alpe d'HuZes. (kijk daarom eens op https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundr ... huzes-2020) Dank je ;-)

Zou ik al een openbaar waterpunt in deze dorpen weten, kan ik na iedere klim mijn fles(sen) weer bijvullen.

Bedankt
afzien.PNG

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 23 jul 2020 08:34

Sandervp schreef: 23 jul 2020 08:18 Voeding is erg belangrijk voor, tijdens en na een rit. Vocht mag hierbij natuurlijk niet vergeten worden.

Wie o wie weet daarom of er een website of een kaart beschikbaar is waarop alle openbare drinkwaterpunten in de Duitse Eifel staan?

Ik zit binnenkort in de regio Kyllburg - Birresborn - Gerolstein en heb enkele lange zware solo ritten uitgezet. Voldoende water drinken is daarbij natuurlijk van belang.
Maar om nu continu bij iemand aan te gaan bellen, op het terras te gaan zitten voor een drankje of de supermarkt in te lopen voor een fles water (met mijn fiets onbeheerd en met een simpel slot buiten) zie ik niet zo zitten.

Bij 1 van deze ritten beklim ik continu verschillende bergen waarbij ik, zodra ik de top heb bereikt, weer via dezelfde route naar beneden ga. En omdat hierbij meerdere beklimmingen vanuit 1 dorp starten, passeer ik bijvoorbeeld het dorp Birrresborn al 7 keer. Idem bij het dorpje Mürlenbach. (zie afbeelding)
Deze rit heb ik puur uitgezet voor het maken en trainen van hoogtemeters wegens mijn deelname aan de AGR en de Alpe d'HuZes. (kijk daarom eens op https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundr ... huzes-2020) Dank je ;-)

Zou ik al een openbaar waterpunt in deze dorpen weten, kan ik na iedere klim mijn fles(sen) weer bijvullen.

Bedankt

afzien.PNG
Komoot routeplanner kan je drinkwaterpunten aanvinken.
Maar na iedere klim je bidons vullen lijkt mij overdreven,met 2x 750ml bidons kom je een heel eind.Want hoe ga je het doen dan als je de Alp gaat beklimmen?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 23 jul 2020 09:09

Check ook http://overpass-turbo.eu/ daar kan je zoeken op "drinking water"

MTBRobert
Forum-lid

MTBRobert 23 jul 2020 09:35

Precies, daar dacht ik ook aan. Er is ook een draadje van: OVERPASS TURBO

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 23 jul 2020 11:46

Tip: dorpjes hebben meestal een kerk met kerkhof. Op de meeste kerkhoven is wel een kraan voor bloem verzorging.
Dogma F

Plaats reactie