Dames en heren,
Na een rondje op mijn racefiets bleek dat ik een gesproken spaak (en daardoor een slag in het achterwiel) had opgelopen ergens onderweg. Ben ik naar de fietsenmaker gegaan om dit te verhelpen.
Wat normaal gesproken zo gerepareerd is, eindigde in een versleten lager en blijkbaar een afgekeurd wiel. De fietsenmaker wees mij op enkele losse spaken en het wiel dat helemaal vast zit . Ik was nogal verbaasd omdat ik er nooit eerder wat van heb gemerkt.
Mijn vraag aan jullie is : is het normaal dat je lagers opeens op zijn terwijl je er nooit eerder last van had? Heb er amper 4000km op gereden
Ik rij op garnelli strada met Supra RA Pro wielen
En hebben jullie eventueel aanbevelingen als het gaat om een nieuwe wielset ? Ik heb ongeveer een bedrag gereserveerd van 250 euro voor een nieuwe wielset (Shimano ready 11s)
Alvast bedankt !
Nieuwe set wielen
-
chris23599
- Forum-lid
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Het is goed mogelijk dat je een setje stuk rijdt in 4.000km. Het is verre van normaal, en hoogstwaarschijnlijk zal je schoonmaak ritueel (of gebrek daaraan) er iets mee te maken hebben.
Supra zal standaard niet de beste lagers hebben of waren af de fabriek misschien niet goed gesmeerd. Reëler is dat lagers simpelweg niet van water houden en dat je met een tuinslang of hogedruk teveel water op de naven gespoten hebt en de fiets vervolgens nat weg gezet hebt en hem vervolgens een tijdje niet gebruikt. Dan kan het héél snel gedaan zijn met vrijwel elk lager, goedkoop of duur.
Hoe zwaar ben je? Disc of velgrem? En met wat voor banden rij je of wil je rijden? Supra's zijn zoals gezegd niet de beste wielen, maar het scheelt nogal of je 65 of 120 kg weegt. Voor €250 is wel wat leuks te koop of laten maken, maar de kunst is een setje vinden wat bij jou past.
Supra zal standaard niet de beste lagers hebben of waren af de fabriek misschien niet goed gesmeerd. Reëler is dat lagers simpelweg niet van water houden en dat je met een tuinslang of hogedruk teveel water op de naven gespoten hebt en de fiets vervolgens nat weg gezet hebt en hem vervolgens een tijdje niet gebruikt. Dan kan het héél snel gedaan zijn met vrijwel elk lager, goedkoop of duur.
Hoe zwaar ben je? Disc of velgrem? En met wat voor banden rij je of wil je rijden? Supra's zijn zoals gezegd niet de beste wielen, maar het scheelt nogal of je 65 of 120 kg weegt. Voor €250 is wel wat leuks te koop of laten maken, maar de kunst is een setje vinden wat bij jou past.
-
chris23599
- Forum-lid
Ik ben niet de zwaarste, weeg rond de 80 kg. Op dit moment zit er een vrij nieuw setje schwalbe durano plys 25c banden op en ben niet van plan om te switchen naar bijvoorbeed tubelessypuh schreef: ↑22 jul 2020 20:06 Het is goed mogelijk dat je een setje stuk rijdt in 4.000km. Het is verre van normaal, en hoogstwaarschijnlijk zal je schoonmaak ritueel (of gebrek daaraan) er iets mee te maken hebben.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Reclame verwijderd
Website: https://www.maatwielen.nl