Stevens superprestige
Beste,
Ik heb een mooie 2e hands Stevens superprestige disc gezien.
Nu heb ik daar wat vragen over aangezien ik niet mega veel verstand er van heb.
2 jaar oud
2 sets wielen
1 wielen set Carbon wielen weg banden (merk weet ik niet)
1 set wielen aliminium cross banden (ksyriums)
Afgemonteerd met Shimano ultegra di2
Voordat ik een miskoop doe
Hoe kan ik zien in welke staat de ketting en cassettes zijn?
Gr remon
Ik heb een mooie 2e hands Stevens superprestige disc gezien.
Nu heb ik daar wat vragen over aangezien ik niet mega veel verstand er van heb.
2 jaar oud
2 sets wielen
1 wielen set Carbon wielen weg banden (merk weet ik niet)
1 set wielen aliminium cross banden (ksyriums)
Afgemonteerd met Shimano ultegra di2
Voordat ik een miskoop doe
Hoe kan ik zien in welke staat de ketting en cassettes zijn?
Gr remon
Je legt de ketting op het grote blad voor en het kleinste tandje achter. Dan probeer je bij het voorblad (meest rechts) een schakel naar buiten te trekken. Als je de ketting niet meer dan een halve cm krijg opgetild, is er nog weinig slijtage
Live fast; die young. mijn blog
https://www.stevensbikes.de/2020/index. ... lang=nl_NL
Ik kan dit model in deze kleur niet terug vinden. Als je bij stevens in de adresbalk het jaartal veranderd dan kan je tot heel veel jaar terug hun sites bekijken. Helemaal zwart hebben ze nog nooit gehad.
De groep is inderdaad ouder dan 2 jaar. Het frame zou overgespoten kunnen zijn.
Mij lijken dat soort zaken als verkoper eerlijk om te melden of eerlijk zeggen dat het een namaak frame is met een oudere groep en namaak zipp wielen.
https://www.aliexpress.com/popular/carb ... imple.html
Dit wil allemaal niet zeggen dat het een slechte fiets is. Maar je hebt niet de garantie van Stevensbikes.
Ik kan dit model in deze kleur niet terug vinden. Als je bij stevens in de adresbalk het jaartal veranderd dan kan je tot heel veel jaar terug hun sites bekijken. Helemaal zwart hebben ze nog nooit gehad.
De groep is inderdaad ouder dan 2 jaar. Het frame zou overgespoten kunnen zijn.
Mij lijken dat soort zaken als verkoper eerlijk om te melden of eerlijk zeggen dat het een namaak frame is met een oudere groep en namaak zipp wielen.
https://www.aliexpress.com/popular/carb ... imple.html
Dit wil allemaal niet zeggen dat het een slechte fiets is. Maar je hebt niet de garantie van Stevensbikes.
Mijn frame werd verkocht als opnieuw gespoten Stevens. Ik heb Stevens gemaild en mijn frame hebben ze nooit geleverd. Neppers kan dus wel.
Grappig hoe merkbeleving dan verschillen kan;
Op één of andere manier heerst bij mij juist het beeld dat de veldrijfietsen van Stevens wel kwaliteitsproducten zijn (wat dat dan moge zijn, ik associeer het i.i.g. niet met budget)
Zonder dat ik dat verder ook maar enigszins kan onderbouwen hoor
Op één of andere manier heerst bij mij juist het beeld dat de veldrijfietsen van Stevens wel kwaliteitsproducten zijn (wat dat dan moge zijn, ik associeer het i.i.g. niet met budget)
Zonder dat ik dat verder ook maar enigszins kan onderbouwen hoor

Precies! Volgens mij deed Mathieu het prima op zijn m-power StevensRKN schreef: ↑03 jun 2020 07:30 Grappig hoe merkbeleving dan verschillen kan;
Zonder dat ik dat verder ook maar enigszins kan onderbouwen hoor![]()
Mij lijkt 2900 ook wat aan de hoge kant. Met wat google-en vind je deze fiets tweedehands een stuk goedkoper (<2000) of nieuw voor maar net iets meer (3000-3200). Natuurlijk met maar 1 wielset, maar zou dat verschil niet waard moeten zijn.