Teamfiets profploegen
-
- Forum-lid
Hallo iedereen!
Ik vroeg mij of het intressant is om een fiets te kopen van een ploeg van een jumbo visma of lotto soudal of quickstep ploeg dit seizoen.
Heeft er iemand zelf al slechte of goede ervaringen gehad.
Ik weet namelijk dat dit onderwerp al verschillende keren besproken werd. Maar had toch nog eens de vraag gesteld
Ik vroeg mij of het intressant is om een fiets te kopen van een ploeg van een jumbo visma of lotto soudal of quickstep ploeg dit seizoen.
Heeft er iemand zelf al slechte of goede ervaringen gehad.
Ik weet namelijk dat dit onderwerp al verschillende keren besproken werd. Maar had toch nog eens de vraag gesteld
- thestudent
- Forum-lid HC
Bij canyon op de eigen website bijvoorbeeld. En er zijn altijd grote zaken die een dergelijke partij opkopen. Ik zou ze zelf niet aanschaffen. Sommige fietsen zullen in 1-jaar meer geleden hebben dan bij tien jaar wielertoerist gebruik. Kans op verborgen carbon schade is vrij groot.
Er worden ook alleen maar tweede fietsen / trainingsfietsen en etc aangeboden
Er worden ook alleen maar tweede fietsen / trainingsfietsen en etc aangeboden

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Als de lak overal nog goed ik, zou ik zonder problemen een teamfiets kopen (zo'n Sunweb Giant daar gelaten aangezien die allemaal erg slecht/goedkoop in de lak zaten)
Inderdaad wel opletten dat er plaats is voor genoeg spacers zodat je er juist op zit (voor mij niet zo'n probleem omdat ik alles meer dan 1cm teveel vind en nooit een fiets zou kopen die meer nodig heeft voor mijn positie)
Inderdaad wel opletten dat er plaats is voor genoeg spacers zodat je er juist op zit (voor mij niet zo'n probleem omdat ik alles meer dan 1cm teveel vind en nooit een fiets zou kopen die meer nodig heeft voor mijn positie)

- ophetkantje
- Forum-lid
Heb meerder fietsmaten die een ex-team fiets hebben van Milram, en Rabobank uit het verleden en meer recent van Jumbo, SEG en Lotto, deze zijn allemaal enthousiast en blij met de fiets, De bedenkingen die ik hoor komen vooral van mensen die er zelf nog nooit een hebben gekocht. Ik zou het zo doen als ik er tegenaan zou lopen en behoefte had aan een nieuwe fiets.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
De Koga's van SEG worden regelmatig voor leuke prijzen aangeboden. Een andere clubgenoot rijdt op een Bianchi TT van de Jumbo ploeg en is er ook wel content mee. Ga er vanuit dat ze frames met zichtbare schade er wel tussenuit halen en als er wel iets mankeert dat je de eerste maanden wel garantie krijgt.
Er worden vaak redelijke prijzen voor gevraagd en ik zou het ook wel aandurven. Nadeel is dat de race geometrie van de meeste wedstrijdfietsen mij simpelweg niet past.
Er worden vaak redelijke prijzen voor gevraagd en ik zou het ook wel aandurven. Nadeel is dat de race geometrie van de meeste wedstrijdfietsen mij simpelweg niet past.
In België hebben de meeste ploegen een jaarlijkse of 2 jaarlijkse uitverkoop dag. Soms is er wel iets te vinden op 2dehands.be. en net na de uitverkoop wordt er wel wat doorverkocht op 2dehands site door de aankopers.
Enerzijds vroeg komen en toch ergens te weten komen dat die dag er is. In mijn ervaring is de kwaliteit wel ok.
Walter
Enerzijds vroeg komen en toch ergens te weten komen dat die dag er is. In mijn ervaring is de kwaliteit wel ok.
Walter
Ik heb twee keer een teamfiets gekocht.
Een (Titanium Bianchi) via een FM waar deze terecht was gekomen. Die had hem nagekeken. Was een prima fiets,
Nooit wat mee gehad.
De andere (Stalen Raleigh) was een echt oude fiets die ik voor retro doeleinde had gekocht. Daar mag je nooit veel van verwachten en heb je gewoon werk aan. En geheel volgens wat Jan Legrand wel eens heeft gezegd in een interview zat er al een nieuw balhoofd in die fiets. Legrand heeft wel eens gezegd dat fietsen die een heel jaar op het dak staan allemaal na een seizoen een nieuw balhoofd nodig hebben.
Met Titanium en staal durf ik het wel. Met carbon zou ik het zelf niet zo snel doen maar dat heeft niks te maken met dat het een team-fiets is. Een carbon frame zal ik sowieso niet zo snel tweedehands kopen.
Maar kom ik nog een keer zo'n alu Colnago van Mapei of Rabo tegen? Zou ik wel leuk vinden voor een retro rit
Een (Titanium Bianchi) via een FM waar deze terecht was gekomen. Die had hem nagekeken. Was een prima fiets,
Nooit wat mee gehad.
De andere (Stalen Raleigh) was een echt oude fiets die ik voor retro doeleinde had gekocht. Daar mag je nooit veel van verwachten en heb je gewoon werk aan. En geheel volgens wat Jan Legrand wel eens heeft gezegd in een interview zat er al een nieuw balhoofd in die fiets. Legrand heeft wel eens gezegd dat fietsen die een heel jaar op het dak staan allemaal na een seizoen een nieuw balhoofd nodig hebben.
Met Titanium en staal durf ik het wel. Met carbon zou ik het zelf niet zo snel doen maar dat heeft niks te maken met dat het een team-fiets is. Een carbon frame zal ik sowieso niet zo snel tweedehands kopen.
Maar kom ik nog een keer zo'n alu Colnago van Mapei of Rabo tegen? Zou ik wel leuk vinden voor een retro rit
- daniel1975
- Forum-lid HC