Beste,
Ik ben op zoek naar een kabelgeleider voor een carbon frame. Het gaat om een geleider voor het kabelte van de voorderailleur . Deze komt tussen de liggende achterpoten uit het frame. Ik neem aan dat daar een geleider in moet.
Ik heb het frame 3 jaar geleden bij Planetx gekocht en zij hebben het toen niet meegeleverd. Ik heb gisteren contact gehad (na een uur in de chatwacht) toen ik het wilde laten naleveren, zeiden ze dat ze het niet kunnen naleveren omdat ze het niet meer hebben.
Kan misschien zo zijn natuurlijk 3 jaar is op zich eventjes geleden. Ik heb het nu provisorisch opgelost maar zou toch graag een niet provisorische oplossing willen zodat ik zeker weet dat het kabeltje van de voor derailleur niet tegen het frame schuurt. Wie weet waar ik zoiets kan vinden?
https://www.planetx.co.uk/imgs/products ... 11.jpg?v=s
Bedankt
op zoek naar een kabelgeleider
-
sabrednopal
- Forum-lid
Alternatief; neem een buitenkabel en pruts hem helemaal uit elkaar; vanbinnen zit een kabeltje dat je daar voor kan gebruiken.
En volgens mij moet er daar geen kabelgeleider. Belangrijkste is dat je de bocht onderaan juist maakt. Ik zou het zelf niet doen. Is weer een extra mogelijke bron voor wrijving zonder volgens mij veel meerwaarde. Ja de kabel zelf wordt wat vuiler zonder, maar in geval van nood spuit de tuinslang dat wel proper. Met een extra geleider komt er vuil in de geleider en dat krijg je niet weg.
En volgens mij moet er daar geen kabelgeleider. Belangrijkste is dat je de bocht onderaan juist maakt. Ik zou het zelf niet doen. Is weer een extra mogelijke bron voor wrijving zonder volgens mij veel meerwaarde. Ja de kabel zelf wordt wat vuiler zonder, maar in geval van nood spuit de tuinslang dat wel proper. Met een extra geleider komt er vuil in de geleider en dat krijg je niet weg.
Ps: als de kabel tegen het frame schuurt is dat een slecht ontwerp.
De kabel moet onderaan zijn bocht zo maken dat hij recht naar de derailleur gaat zonder het frame te raken.
Zo een beetje kabelgeleider is volgens mij niet goed genoeg om dat wrijven tegen frame op te vangen.
De kabel moet onderaan zijn bocht zo maken dat hij recht naar de derailleur gaat zonder het frame te raken.
Zo een beetje kabelgeleider is volgens mij niet goed genoeg om dat wrijven tegen frame op te vangen.