Eind vorig jaar had in eens tijdens de routes die ik reed, een afslagbegeleiding. Niet van die grote pijlen die op je scherm verschijnen, maar een heel klein vierkantje met een pijl erin, naar links of naar rechts. Precies op de plek waar je moet afslaan.
Ik volg altijd de paarse lijn en heb de oplichtende pijlen en straatnamen uitstaan, vind dit namelijk zeer verwarrend en zeker wanneer bepaalde afslagen elkaar heel snel opvolgen.
Sinds enkele weken heb ik dit hele kleine vierkantje niet meer in beeld. Heb van alles geprobeerd maar kan niet achterhalen welke setting dit moet zijn.
Ik vind het namelijke helemaal makkelijk wanneer de route zich een aantal keren kruist, zodoende weet je exact welke kant je op moet.
Zeker nu ik meer en meer gravel rij (bospaden etc.)
Weet een van jullie hoe ik deze gadget weer geactiveerd krijg? Of was het een tijdelijk iets ivm een up-date van de software?
Alvast bedankt voort jullie hulp.
Afslagbegeleiding Garmin Edge 830
Die aanwijzingen worden volgens mij ingebakken door het routeprogramma.
Waarmee teken je de route?
Waarmee teken je de route?
Havana,
Ik werk nu met Komoot.
Ik had GPSies maar daar is al genoeg over gezegd
Dan is het gebeurd toen ik GPSies-routes 1 voor 1 heb gedownload van AllTrails (wat een rukprogramma is dat geworden) naar Komoot en Garmin Connect.
Maak de laatste tijd alles in Komoot
en het kan inderdaad dat het vanaf dat moment niet meer voorkomt.
Ook in GPSies nooit gehad maar idd alleen tijdens de conversieslag van .....
Ga op onderzoek uit, thank.
Nu hopen dat het niet door AllTrails komt, hebben ze toch 1 ding goed🤨
Ik werk nu met Komoot.
Ik had GPSies maar daar is al genoeg over gezegd
Dan is het gebeurd toen ik GPSies-routes 1 voor 1 heb gedownload van AllTrails (wat een rukprogramma is dat geworden) naar Komoot en Garmin Connect.
Maak de laatste tijd alles in Komoot
Ook in GPSies nooit gehad maar idd alleen tijdens de conversieslag van .....
Ga op onderzoek uit, thank.
Nu hopen dat het niet door AllTrails komt, hebben ze toch 1 ding goed🤨
Voor zover ik weet maakt het niet uit waar je de route maakt. Strava, GPSies, Komoot zullen altijd een GPX file met een track (geen route) naar je GPS sturen. Daar zitten dus geen aanwijzingen in. Een track is alleen een verzameling punten op een kaart en wanneer je die verbind heb je een mooie lijn over de kaart lopen die je kunt volgen. Wat je Garmin vervolgens doet, wanneer je er voor kiest, is aan de hand van de track die de Garmin op de aanwezige kaart legt een routebeschrijving langs de track berekenen. Je kunt aangeven bij je course opties om "Turn Guidance" uit te zetten. Dus geen route beschrijving. Wanneer je dan een course start zal die de track op de kaart laten zien met een roze lijn om te volgen en waarschuwen wanneer je van het lijntje afgaat. De optie waar je misschien naar zoekt is een van de data velden op je kaart. Daar kun je in de categorie navigatie heading selecteren. Dat zal je een pijltje geven welke kant je track uit gaat.