Beste allemaal,
Al een tijd zit ik te kijken naar een nieuwe wielset, wat komt met name door het achterwiel wat erop zit. Ik heb op dit moment de volgende specs op mijn fiets:
Focus Cayo 1.0 (https://www.wiggle.co.uk/focus-cayo-10-force-2012/)
SRAM Force, 10 speed
Voorwiel: DT Swiss R1850 - 622x14 - uit 2012
Achterwiel: Rodi Stylus Race - 622x14C - uit 2014?
Nu zit ik te kijken naar Fulcrum Racing 3 wielen uit 2018. Deze zijn tweedehands, maar wel maar 500km op gereden.
Wat zijn punten waarop ik moet letten? Past elk wiel in de breedte in mijn fiets? De cassettehouder is voor Shimano/SRAM 10-11 speed, dus dat zou moeten lukken.
Is dit een goede upgrade voor mijn fiets? Ik kon mij wat minder verdiepen in de wielen, omdat ik waarschijnlijk snel moet handelen. Vandaar dat ik dit aan jullie wil vragen.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Groet,
Pim
Wielset veranderen
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Wat is je gewicht?
Website: https://www.maatwielen.nl
In mijn ervaring zijn de Fulcrum 3 wielen echt bombproof.
Deze wielen zaten in mijn vorige fiets (jaar van aankoop kan ik niet meteen situeren), de set is nog steeds in prima conditie.
Nooit last gehad van speling op de lagers, wat ik bij Fulcrum 4 vaak heb.
Ik moet wat aanpassingen laten doen aan mijn 'vakantiewoningfiets' (als we er ooit nog eens heen mogen #lockdown-light-belgië) en daarna gaat deze set opnieuw in gebruik.
Deze wielen zaten in mijn vorige fiets (jaar van aankoop kan ik niet meteen situeren), de set is nog steeds in prima conditie.
Nooit last gehad van speling op de lagers, wat ik bij Fulcrum 4 vaak heb.
Ik moet wat aanpassingen laten doen aan mijn 'vakantiewoningfiets' (als we er ooit nog eens heen mogen #lockdown-light-belgië) en daarna gaat deze set opnieuw in gebruik.
En wat is de prijs die er voor gevraagd wordt? Dan kunnen wij ook inschatten of het het waard is.
-
scottpch
- Forum-lid HC
Meteen doen, is zeker een upgrade van je huidige wielen!
Kijken of ze ook een quick release hebben en geen steekas, vraag naar evt. aankoopbon en kijk of er geen slag in zit.
Voelen aan de as of ze soepel lopen, niet korrelig tijdens ronddraaien.
Nieuwprijs tegenwoordig €375,-/€399,-
Kijken of ze ook een quick release hebben en geen steekas, vraag naar evt. aankoopbon en kijk of er geen slag in zit.
Voelen aan de as of ze soepel lopen, niet korrelig tijdens ronddraaien.
Nieuwprijs tegenwoordig €375,-/€399,-