verstelbare stuurpen Canyon
hallo ,
ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een 2e hands Canyon Ultimate CF slx F10
de fiets is perfect alleen heeft de vorige eigenaar de vork voor mij net iets te kort afgezaagd.
Graag zou ik dus wat experimenteren met een verstelbare stuurpen zodat ik wat hoger kom met mijn stuur.
Ik heb echter begrepen dat er voor Canyon geen verstelbare pennen zijn omdat de diameter van de vork geen normale afmeting heeft , en dat Canyon als enigste een afwijkende diameter heeft.
Daarom de vraag of er iemand ervaring en of kennis heeft van verstelbare pennen die eventueel wel op een Canyon toepasbaar of leverbaar zijn
Groet
Ad
ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een 2e hands Canyon Ultimate CF slx F10
de fiets is perfect alleen heeft de vorige eigenaar de vork voor mij net iets te kort afgezaagd.
Graag zou ik dus wat experimenteren met een verstelbare stuurpen zodat ik wat hoger kom met mijn stuur.
Ik heb echter begrepen dat er voor Canyon geen verstelbare pennen zijn omdat de diameter van de vork geen normale afmeting heeft , en dat Canyon als enigste een afwijkende diameter heeft.
Daarom de vraag of er iemand ervaring en of kennis heeft van verstelbare pennen die eventueel wel op een Canyon toepasbaar of leverbaar zijn
Groet
Ad
Hoezo geen normale afmetingen? 1 1/8" of 1 1/4"
Bel anders eens met het service center van Canyon in Eindhoven.
Je kunt eens beginnen om je stuurpen om te draaien, als hij +-6° is win je toch snel 2cm.
Bel anders eens met het service center van Canyon in Eindhoven.
Je kunt eens beginnen om je stuurpen om te draaien, als hij +-6° is win je toch snel 2cm.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ja dat was ook mijn 1e gedachte , vorig jaar geïnformeerd bij Canyon is 392 euro Ex . Dat is voor mij wat teveel van het goede. Zou dat in principe wel uit willen geven maar wil dan toch graag kijken of ik met een verstelbare pen de zaak kan imiteren en kijken of het echt verbetering brengt , vandaar de vraag
Welk bouwjaar heeft je Canyon?
Ga er even vanuit dat je een vorkbuis hebt van 1-1/4".
Verstelbaar kan inderdaad een probleem zijn om te kopen, misschien een pen van +/-17° proberen.
Ga er even vanuit dat je een vorkbuis hebt van 1-1/4".
Verstelbaar kan inderdaad een probleem zijn om te kopen, misschien een pen van +/-17° proberen.
Laatst gewijzigd door vincent75 op 27 apr 2020 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Vraag het even aan Canyon zelf. Stuur ze een mailtje. Mijn ervaring is dat ze zeer deskundig zijn en er vele reserveonderdelen zijn, die niet op hun site verkocht worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoeveel stuurpennen worden er nu in 1 1/4 inch verkocht, zo raar is het niet dat daar geen verstelbare stuurpen bij zit.
Zitten er nu eigenlijk nog spacers onder de stuurpen? Wat voor maat stuurpen is gemonteerd? Goniometrie is niet zo spannend.
Zitten er nu eigenlijk nog spacers onder de stuurpen? Wat voor maat stuurpen is gemonteerd? Goniometrie is niet zo spannend.
Verbetering? Heb je lichamelijke klachten? Vermoed je dat deze daaraan te wijten zijn?
Ik heb ook ooit zitten klooien met verstelbare stuurpennen, nadien bike-fit laten uitvoeren en daarbij bleek de hoogte van het stuur helemaal niet de oorzaak van mijn problemen. (wel de zithoogte en afstand zadel-stuur).