Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
sillah75
- Forum-lid
sillah75
12 apr 2020 16:25
Vandaag bij het poetsen stootte ik op dit :
Ik ben iemand die nogal spaarzaam is op zijn materiaal en, ik kan hoegenaamd niet bedenken hoe dit erin gekomen is . Meest plausibele lijkt mij een steen op een stuk onverharde weg . Dit zijn Farsports wielen vorig jaar in januari gekocht .
Zou dit een garantiegeval zijn ? Ik ga ze sowieso mailen maar ik wou ook eens jullie meningen horen . Op het eerste zicht kan ik er wel verder meer rijden en ok wielen zijn gebruiksgoederen dus slijten doen ze uiteindelijk wel maar dit lijkt dan toch niet stevig gemaakt ?
Alvast bedankt
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
12 apr 2020 16:39
Farsports garantie:
http://www.farsports.com/warranty/
Als er schade is zonder functioneel probleem (Damage or deterioration on the surface finish or appearance which has no effect on the function) dan dekken ze het niet; dus ofwel is het niet meer bruikbaar ofwel wel en dan is het niet gedekt.
Het lijkt op een een borduur geraakt te hebben of inderdaad een grotere steen die je raakte op onverharde weg.
Maar idd zeker eens melden. Je weet nooit of ze weet hebben van kwaliteitsproblemen.
Het is het soort schade waar carbon volgens mij gevoeliger is dan bv alu.
Je wiel is nog mooi recht?
Walter
-
sillah75
- Forum-lid
sillah75
12 apr 2020 17:47
walter- schreef: ↑12 apr 2020 16:39
Farsports garantie:
http://www.farsports.com/warranty/
Als er schade is zonder functioneel probleem (Damage or deterioration on the surface finish or appearance which has no effect on the function) dan dekken ze het niet; dus ofwel is het niet meer bruikbaar ofwel wel en dan is het niet gedekt.
Het lijkt op een een borduur geraakt te hebben of inderdaad een grotere steen die je raakte op onverharde weg.
Maar idd zeker eens melden. Je weet nooit of ze weet hebben van kwaliteitsproblemen.
Het is het soort schade waar carbon volgens mij gevoeliger is dan bv alu.
Je wiel is nog mooi recht?
Walter
Borduur sowieso niet , dat zou ik mij herinneren. Wielen zijn nog recht ja. Kan bijna niet anders dan van een steen zijn, alle andere incidenten zou ik mij herinneren....
-
martinbo
- Forum-lid
martinbo
12 apr 2020 18:08
BE: borduur = NL:stoeprand
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
12 apr 2020 19:53
Garantie? vergeet het maar net zo min als dit geval ook geen garantie is:

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Deleted_User
- Forum-lid
Deleted_User
12 apr 2020 19:57
Wat een vreemde vergelijking...
Als je met een auto bij normaal gebruik een velg breekt, dan zou je toch ook aan een garantieclaim denken?
Ik zeg niet dat de TS recht op garantie heeft, maar de vergelijking met een deuk in een autodeur slaat natuurlijk nergens op, tenzij de deuk is ontstaan bij normaal openen en sluiten van de deur.....
-
sillah75
- Forum-lid
sillah75
12 apr 2020 20:33
afrit13 schreef: ↑12 apr 2020 19:57
Wat een vreemde vergelijking...
Als je met een auto bij normaal gebruik een velg breekt, dan zou je toch ook aan een garantieclaim denken?
Ik zeg niet dat de TS recht op garantie heeft, maar de vergelijking met een deuk in een autodeur slaat natuurlijk nergens op, tenzij de deuk is ontstaan bij normaal openen en sluiten van de deur.....
Voila, U slaat de nagel op de kop. Normaal gebruik. Ik ben niet gevallen , ik doe geen stunts of dergelijke ik ben niet in een put gereden, het enige wat ik al wel eens durf te doen is een gravelpad nemen ( te gewaagd waarschijnlijk)
Vraag mij gewoon af of dit bvb bij campa Bora's ook direct zou gebeuren of dat dit toch eerder aan de chinese kwaliteit ligt ...
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
12 apr 2020 20:51
100% zeker geen garantie.
Zelfs geen coulance.
Gevalletje pech.
Stoeprand, put, kei,......................
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
12 apr 2020 21:01
Garantie is het gewoon niet, je hebt iets geraakt. Dan kan dit gebeuren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
sillah75
- Forum-lid
sillah75
12 apr 2020 21:24
Ok bedankt voor de reacties. Het was gewoon een oprechte vraag of het iets met kwaliteit te maken had of niet.
Ben meestal down to earth in dat soort dingen . Zoals ik al zei het blijft een gebruiksgoed .
-
Maatwielen
- Forum-lid
-
Contact
Maatwielen
14 apr 2020 13:52
sillah75 schreef: ↑12 apr 2020 16:25
Vandaag bij het poetsen stootte ik op dit :
Ik ben iemand die nogal spaarzaam is op zijn materiaal en, ik kan hoegenaamd niet bedenken hoe dit erin gekomen is . Meest plausibele lijkt mij een steen op een stuk onverharde weg . Dit zijn Farsports wielen vorig jaar in januari gekocht .
Zou dit een garantiegeval zijn ? Ik ga ze sowieso mailen maar ik wou ook eens jullie meningen horen . Op het eerste zicht kan ik er wel verder meer rijden en ok wielen zijn gebruiksgoederen dus slijten doen ze uiteindelijk wel maar dit lijkt dan toch niet stevig gemaakt ?
Alvast bedankt
Tip: de remblokjes wat lager zetten zodat die het beschadigde deel niet raken.
Groet,
Hans
www.maatwielen.nl
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
14 apr 2020 15:52
Als ik zie met wat voor fietsen/wielen en personen ze over de kasseien van Parijs-Roubaix knallen, dan heb ik het idee dat deze toch wat anders in de markt gezet worden dan wat je daadwerkelijk krijgt.
https://youtu.be/ev88hJHkr_8