remschijf 160mm crossfiets
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat mag je doen maar "in het veld" is dat niet echt nodig.
Zit er geen lucht in je leidingen, dat beïnvloedt de remkracht veel meer dan de diameter van de schijf.
Zit er geen lucht in je leidingen, dat beïnvloedt de remkracht veel meer dan de diameter van de schijf.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb ze al veel ontlucht. Zelfs met de spuit druk bijgezet. Maar bij het crossen lekt er dan door veel remmen ergens olie aan mijn linker shifter. Ik denk doordat ik er met de spuit te veel druk opzet. mijn remmen slaan wel maar aan als ik ze tot bijna tegen mijn stuur trek (lees ongeveer 1cm ervan).
Heb al naar een e-mail adres gezocht voor Shimano Benelux ofzo maar ik vind er geen. Indien ik dit moest vinden, dan kan ik daar eens advies vragen....
Heb al naar een e-mail adres gezocht voor Shimano Benelux ofzo maar ik vind er geen. Indien ik dit moest vinden, dan kan ik daar eens advies vragen....
-
- Forum-lid HC
De druk die jij met de spuit zet is veel lager dan de druk van het remmen zelf, daar kan het dus niet aan liggen. En ik zou dit problem inderdaad eerst oplossen. Daarna kan je altijd nog een grotere schijf monteren.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
En dat probleem kan je proberen zelf op te lossen, of bij je fietsenmaker.
Shimano Benelux zal je daar echt niet mee kunnen helpen, die verwijzen je gewoon door naar de reperateur.
Shimano Benelux zal je daar echt niet mee kunnen helpen, die verwijzen je gewoon door naar de reperateur.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ah, levert Shimano voor de shifters wel losse onderdelen?
-
- Forum-lid HC
Ik kan me de vraag wel voorstellen, los van de remkracht of je die nodig hebt of niet doseert het veel fijner.
Rijd op de race ook met 160mm voor en 140mm achter.
Zeker op een crosser met veel prut/vettige troep heb je misschien nog wel eerder meer remkracht nodig omdat de rem ook gewoon minder goed functioneert dat op een dag met 25 graden en lange afdalingen.
Rijd op de race ook met 160mm voor en 140mm achter.
Zeker op een crosser met veel prut/vettige troep heb je misschien nog wel eerder meer remkracht nodig omdat de rem ook gewoon minder goed functioneert dat op een dag met 25 graden en lange afdalingen.
-
- Forum-lid
140mm geeft met een goed gebleede rem ruim voldoende remkracht, zeker in Nederland.
Waar lekt het, bij de aansluiting leiding op shifter?
Dat is relatief makkelijk zelf te verhelpen.
Weet je zeker dat het aan/bij shifter is? Vaak lekt het ook aan de caliper, dan zou je aan de achterkant van de blokken sporen van olie zien.