Remmen blijven piepen (alles geprobeerd )
Wie heeft de verlossende tip voor mij,
Mn remmen blijven piepen (m8000 met resin blokken.
Bij langzame snelheid piepen ze vooral.
Ik heb tot nu toe:
zgan schijven ontvet
Nieuwe blokken
Ontlucht
Gecentreerd
Wat kan ik nu nog proberen?
Mn remmen blijven piepen (m8000 met resin blokken.
Bij langzame snelheid piepen ze vooral.
Ik heb tot nu toe:
zgan schijven ontvet
Nieuwe blokken
Ontlucht
Gecentreerd
Wat kan ik nu nog proberen?
Specialized Diverge Axs
Heb je ook gechecked of je blokken aan de achterkant droog zijn wanneer je ze er uit haalt? Ik had het probleem dat de achter schijfrem van mijn gewone fiets bleef piepen. Bleek de zuiger te lekken. Op de achterkant van het blok een minieme hoeveelheid olie te zien wat dan toch op de schijf komt met piepen als gevolg. Alleen op lage snelheid tot stilstand.
Ik zal er morgen naar kijken maar het zou wel toevallig als dat bij de voor en achterkant zou zijn.marcuse schreef: ↑10 sep 2019 20:35 Heb je ook gechecked of je blokken aan de achterkant droog zijn wanneer je ze er uit haalt? Ik had het probleem dat de achter schijfrem van mijn gewone fiets bleef piepen. Bleek de zuiger te lekken. Op de achterkant van het blok een minieme hoeveelheid olie te zien wat dan toch op de schijf komt met piepen als gevolg. Alleen op lage snelheid tot stilstand.
Ik lees dat kopervet op de zuiger ook kan helpen, maar vet in de buurt van je blokken schijven lijkt mij ook niet wijs.
Specialized Diverge Axs
Redelijk vaak door de stad in Mn woon werk route, dus wil er wel erg graag vanaf ja
Specialized Diverge Axs
Dun laagje koperpasta aan de achterkant van de remblokjes doen. Dit lost piepende remmen bij een motor op, en is ook bij een racefiets de oplossing.
Bij mij was dit (in combinatie met het vervangen van de gesinterde blokken door de resin blokken) de oplossing voor alle nare bijgeluiden. Maar aan de topicstart te lezen heb je dit gedaan.
Bij mij was dit (in combinatie met het vervangen van de gesinterde blokken door de resin blokken) de oplossing voor alle nare bijgeluiden. Maar aan de topicstart te lezen heb je dit gedaan.
Hier hetzelfde probleem als bij de OP.
Shimano XT M8000 remmen. Van alles geprobeerd:
- nieuwe calipers
- nieuwe pads
- nieuwe schijven
- centreren, ontluchten etc.
Steeds wanneer het probleem verholpen leek te zijn kwam het piepen bij de volgende rit weer terug. Wel opgemerkt dat er steeds een lichte olie afdruk zichtbaar was op de achterkant van de pads t.p.v. de pistons. Denk dat het een probleem is met dit type rem.
Genoeg op forums te vinden over lekkende XT remmen.
Nu andere remmen geinstalleerd en geen problemen meer.
Shimano XT M8000 remmen. Van alles geprobeerd:
- nieuwe calipers
- nieuwe pads
- nieuwe schijven
- centreren, ontluchten etc.
Steeds wanneer het probleem verholpen leek te zijn kwam het piepen bij de volgende rit weer terug. Wel opgemerkt dat er steeds een lichte olie afdruk zichtbaar was op de achterkant van de pads t.p.v. de pistons. Denk dat het een probleem is met dit type rem.
Genoeg op forums te vinden over lekkende XT remmen.
Nu andere remmen geinstalleerd en geen problemen meer.
Nee, de 8070 is flat-mount en de XT is post-mount
Als je frame flat-mount is, zijn er wel adapters om post-mount remmen te monteren (andersom bestaat niet)
https://www.bike24.com/p2142082.html
Lijkt me echter weer iets dat kan zorgen voor problemen.
Als je frame flat-mount is, zijn er wel adapters om post-mount remmen te monteren (andersom bestaat niet)

net even gekeken maar mn frame is postmount.TL@ schreef: ↑13 sep 2019 07:48 Nee, de 8070 is flat-mount en de XT is post-mount
Dus flatmount remmen kan ik vergeten.
Zijn er nog goede niet lekkende postmount remklauwen ?
Specialized Diverge Axs