goedemiddag mensen!
ik ben door mijn schoonfamilie enthousiast geworden over het racefietsen, heb inmiddels meerdere keren een aantal tochtjes gefietst en wil nu een eigen racefiets aanschaffen (ben student dus ben naar 2e hands fietsen gaan kijken). mijn oog is gevallen op deze fiets:
http://link.marktplaats.nl/352357088
het bod van 400euro is inmiddels geaccepteerd door de verkoper maar ik wil toch graag nog even dubbel-checken of ik hier verstandig aan doe.
er is een optie bijgekomen:
http://link.marktplaats.nl/350731108
bod van 380 is geaccepteerd door de verkoper
alvast bedankt
mijn eerste racefiets ? (cannondale saeco team of cube agree race 2006)
tsja, ik zou voor de cannondale gaan, maar ik ben af en toe een beetje gek.
De Cannondale is ouder en draait (volgen mij een double).
In jouw geval zou ik het laten afhangen of je triple wil rijden of niet. Als je van plan bent (af en toe) de heuvels in te gaan, dan zeker de Cube. Zeker als je niet meteen wilt gaan verbouwen.
(NB ik ken je conditie niet en lichaamsbouw niet).
Veel plezier met uitzoeken. Trouwens, als er niets mis met de fietsen is, dan koop je met beide simpelweg een erg goede fiets.
De Cannondale is ouder en draait (volgen mij een double).
In jouw geval zou ik het laten afhangen of je triple wil rijden of niet. Als je van plan bent (af en toe) de heuvels in te gaan, dan zeker de Cube. Zeker als je niet meteen wilt gaan verbouwen.
(NB ik ken je conditie niet en lichaamsbouw niet).
Veel plezier met uitzoeken. Trouwens, als er niets mis met de fietsen is, dan koop je met beide simpelweg een erg goede fiets.
Big... yeah, big bada boom.
bedankt voor je reactie :]
nog wat extra informatie:
ik ben 1.86, weeg 65 kilo en heb een vrij goede conditie (19 jaar oud). ik loop hard en het fietsen (mountainbike'en en met een geleende racefiets fietsen) doe ik ca 3keer in de week.
neig zelf richting de cube voor de looks en juist omdat deze ca 3 jaar oud is.
woon op de veluwe (weet niet of dat als heuvelachtig kwalificeert
)
nog andere gedachten?
nog wat extra informatie:
ik ben 1.86, weeg 65 kilo en heb een vrij goede conditie (19 jaar oud). ik loop hard en het fietsen (mountainbike'en en met een geleende racefiets fietsen) doe ik ca 3keer in de week.
neig zelf richting de cube voor de looks en juist omdat deze ca 3 jaar oud is.
woon op de veluwe (weet niet of dat als heuvelachtig kwalificeert
nog andere gedachten?
#1 Cannondale Caad 3 Team Saeco
Twitter: @SamuelVerpalen
Twitter: @SamuelVerpalen
Belangrijker dan groepskeuze, dubbel of tripel is de framemaat. Dus ga kijken, ga zitten en bedenk: doorslaggevend aan de framemaat ziin balhoofdsbuislengte en bovenbuislengte. Een te "lange" zit levert nekpijn op, evenals een te diepe zit.
Met zithoogte kom je er meestal nog wel uit; als vuistregel kun je hanteren: zadelhoogte = binnenbeenlengte*0,885.
Gezien jouw lengte, denk ik dat je een 61 cm frame behoeft. Bij een semi-slooping frame is dat ca. 58 cm. De ene geometrie is de andere niet.
Succes!
Met zithoogte kom je er meestal nog wel uit; als vuistregel kun je hanteren: zadelhoogte = binnenbeenlengte*0,885.
Gezien jouw lengte, denk ik dat je een 61 cm frame behoeft. Bij een semi-slooping frame is dat ca. 58 cm. De ene geometrie is de andere niet.
Succes!
Vrees dat de Cube te klein is, prijs is behoorlijk scherp.