fiets met sora ipv tiagra geleverd
Graag jullie advies in de volgende kwestie: een kennis heeft een giant defy besteld met tiagra. Het gaat om de zwarte limited edition. Er is duidelijk afgesproken dat het een fiets met tiagra moest zijn. Echter bij levering bleek de fiets met sora te zijn afgemonteerd. Volgens de website is de lim. edition overigens met sora, dit is echter wijsheid achteraf, misverstand waarschijnlijk. De fietsenmaker heeft 200 euro korting aangeboden en mocht de fiets niet bevallen, dan kan (binnen 3 wkn) alsnog tiagra worden gemonteerd. Tot dusver niets aan de hand. Graag jullie advies mbt de keuze te upgraden naar tiagra á EUR 200,- of door te rijden met sora en wanneer de groep versleten is bijvoorbeeld te vervangen door tiagra of mss 105.
Als er afgesproken is dat het met Tiagra is heeft de fietsenmaker zich daaraan te houden.
Natuurlijk probeert hij om het anders te regelen want deze fout kost hem alleen maar.
Persoonlijk zou ik de Tiagra eisen want de kwaliteit van Sora is een stuk minder.
Maar als jouw kennis in zijn eigen portemonnee kijkt moet hij de beslissing maken.
Let op; het ombouwen naar Tiagra moet hem niets kosten, deze kosten liggen bij de fietsenmaker.
Natuurlijk probeert hij om het anders te regelen want deze fout kost hem alleen maar.
Persoonlijk zou ik de Tiagra eisen want de kwaliteit van Sora is een stuk minder.
Maar als jouw kennis in zijn eigen portemonnee kijkt moet hij de beslissing maken.
Let op; het ombouwen naar Tiagra moet hem niets kosten, deze kosten liggen bij de fietsenmaker.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Ik zou de 200 euro korting pakken, heb je al de helft van een nieuwe 105 groep. Gewoon lekker met de Sora nu gaan rijden en dan kan je later altijd nog de groep vervangen.
Ben ik het helemaal mee eens
Nu mee rijden volgend seizoen een nieuwe 105 groep opzetten das een stukje beter dan de Tiagra
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Is het prijsverschil van de tiagra t.o.v de sora 200 euro? Volgens mij veel minder. Dan zou ik echt die 200 euro pakken. En mocht hij het alsnog prut vinden kan hij binnen 3 weken alsnog de stap naar de tiagra maken. Beetje soepel naar de FM mag wat mij betreft wel als hij met zo'n oplossing komt. Ookal was het niet volgens de afspraak.
Die €200,- wegleggen en later gewoon efkes snel de upgrade naar een 105 groep maken.
Die €200,- wegleggen en later gewoon efkes snel de upgrade naar een 105 groep maken.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Gewoon voor Sora gaan en het geld gebruiken voor vervangen door betere onderdelen.
Sora en Tiagra maken elkaar niet heel veel en als fietsen bevalt zijn beide groepen eigenlijk ondermaats. De eerste duurzame shimanogroep is 105 en die groep is vaak voor weinig op MP te koop.
Sora en Tiagra maken elkaar niet heel veel en als fietsen bevalt zijn beide groepen eigenlijk ondermaats. De eerste duurzame shimanogroep is 105 en die groep is vaak voor weinig op MP te koop.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een misverstand en ik vind de oplossing van de fm alleszins redelijk. Het ging om de keuze alsnog tiagra te laten monteren of sora te laten zitten. De post is geenszins bedoeld om op de fm af te geven.