Les Trois Ballons 2019
Opgelet, de eerste beklimming dit jaar is gewijzigd! Dit is niet langer de Ballon de Servance maar de Col de Chevrères. Wie ooit het 'oude' parcours nog gereden heeft: we doen hem nu in omgekeerde richting. Ja, dat is dus de 'normale' kant naar boven en die belachelijk steile geitenbaan naar beneden. Niet verantwoord vind ik persoonlijk, tenzij er ondertussen een nieuw laagje asfalt zou liggen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Lekkere wijziging inderdaad
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Wow, zo'n bende zo vroeg in de cyclo naar beneden op dat steile, smalle en slecht berijdbare pad... dat is vragen om incidenten.matthiav schreef: ↑05 jun 2019 08:54 Opgelet, de eerste beklimming dit jaar is gewijzigd! Dit is niet langer de Ballon de Servance maar de Col de Chevrères. Wie ooit het 'oude' parcours nog gereden heeft: we doen hem nu in omgekeerde richting. Ja, dat is dus de 'normale' kant naar boven en die belachelijk steile geitenbaan naar beneden. Niet verantwoord vind ik persoonlijk, tenzij er ondertussen een nieuw laagje asfalt zou liggen.
Gisteren ter voorbereiding les Chevréres gereden en de afdaling gedaan. Erg gevaarlijk naar mijn mening. In ieder geval het eerste stuk. En daar waar je weer de grote weg op gaat lag een boel grint op de weg.
Ik hoop maar dat alles goed gaat, maar verwacht wel wat valpartijen.
Ik hoop maar dat alles goed gaat, maar verwacht wel wat valpartijen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er zitten voor een aantal bochten nog al wat hobbels in het asfalt, daar schenen ieder jaar toch wel wat fietsers zich op te verkijken.
-
- Forum-lid
Nu ook inderdaad mail van de organisatie;
Wel een risico van de organisatie, hoop dat alles beetje uit elkaar ligt tegen die tijd. Rij zelf niet de grand maar de medio, weet niet of dat nou een voordeel of nadeel gaat zijnThe route :
This year, the road has changed : indeed, we will climb the Col des Chevreres instead of the Ballon de Servance, to km 48. We want to insist about the security: the Col des Chevrères descent is really tough and very technical (D+ and narrow road). You have to be carreful, take your time and control your speed.
We count on you. Thanks.
Inderdaad niet zonder risico. Nu, indien iedereen zijn verstand gebruikt en snelheid aanpast, mag dat op zich niet al te veel problemen opleveren. Dit geld ook voor de afdaling van de Servance. Het blijft me echter verbazen hoe weinig mensen echter afdalen met een kaartje van de afdaling voor zich, ondanks dat we allemaal met een gps rondrijden. Het inschatten van bochten verloopt zo veel beter