cannondale vs specialized
heb na de vingerwijzingen alhier een shortlist gemaakt. In eerste instantie richt ik me op de cannondale synapse of de specialized secteur of roubaix. (allebeide rugvriendelijk) Ik vroeg af of er veel kwaliteitsverschil is. Of vergelijk ik appels met peren?
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.
volgens mij vergelijk je appels met appels.
Beide top producten, volgens mij is de secteur nog iets rug vriendelijker het balhoofdstel is iets van 2cm groter als die van de synapse.
Waarschijnlijk is het je al bekend, maar de secteur en roubaix hebben exact dezelfde geometrie, allen is de roubaix full carbon.
Beide top producten, volgens mij is de secteur nog iets rug vriendelijker het balhoofdstel is iets van 2cm groter als die van de synapse.
Waarschijnlijk is het je al bekend, maar de secteur en roubaix hebben exact dezelfde geometrie, allen is de roubaix full carbon.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Ik heb zelf een Tarmac, maar ook de Roubaix een weekend getest. Het verschil in geometrie is duidelijk merkbaar. Op de Roubaix zit je wat rechter. Verder is het net zo'n strakke racer als de Tarmac, vergis je daar niet in.
Je moet voor jezelf uitmaken welke geometrie ideaal is.
Je moet voor jezelf uitmaken welke geometrie ideaal is.
freakish schreef:Verder is het net zo'n strakke racer als de Tarmac, vergis je daar niet in.
Vind ik het grote voordeel van de roubaix. Je kunt er gewoon echt hard mee rijden! Voordeel is wel dat het op de lange duurritten gewoon wat meer comfort bied.
thanx voor jullie reacties. Er is bij jullie een lichte voorkeur voor de specialized en dan met name de roubaix lees ik hier in door. Ik vid de roubaix ook mooier om te zien dan de secteur, dat sowieso al, maar dat is maar verf....de roubaix is full carbon wat met vervoer weer lastiger is begreep ik (of is dat een fabeltje?)
(btw ik weet niet of het uitmaakt, maar ik moet er de berg mee op. )
Het is allemaal vreselijk nieuw voor me.... ik probeer zo goed mogelijk beslagen ten ijs te komen in deze nieuwe hobby, maar je kan je hier prijstechnisch niet een foutje permiteren...met een setje wielen of een onderstelletje voor mijn skeelers is dat niet onoverkoombaar....
(btw ik weet niet of het uitmaakt, maar ik moet er de berg mee op. )
Het is allemaal vreselijk nieuw voor me.... ik probeer zo goed mogelijk beslagen ten ijs te komen in deze nieuwe hobby, maar je kan je hier prijstechnisch niet een foutje permiteren...met een setje wielen of een onderstelletje voor mijn skeelers is dat niet onoverkoombaar....
Wat kapot gaat was niet sterk genoeg.
alu vs carbon is een enorm verschil in rijgedrag maar in vervoer maakt het niks uit. met je alu fiets moet je ook uitkijken en zuinig zijn!
Een Carbon frame kan ook gewoon achter op de auto, zolang je maar een goede drager gebruikt (Hawk spinder bijv)
Grote verschil waarom mensen nog wel eens voor alu kiezen ipv carbon omdat ze het fabeltje hebben gelezen dat het eerder kapot gaat of breekt oid. Onzin, verschil is dat carbon niet tegen puntbelasting kan alu wel. Dat uit zich in: bij alu krijg je een deuk als het een flinke deun krijgt (en je frame is afgeschreven) bij carbon deukt het in, vervolgens deukt het uit en daardoor scheurt het (en is het ook afgeschreven).
Laat je daardoor dus niet tegen houden.
Een Carbon frame kan ook gewoon achter op de auto, zolang je maar een goede drager gebruikt (Hawk spinder bijv)
Grote verschil waarom mensen nog wel eens voor alu kiezen ipv carbon omdat ze het fabeltje hebben gelezen dat het eerder kapot gaat of breekt oid. Onzin, verschil is dat carbon niet tegen puntbelasting kan alu wel. Dat uit zich in: bij alu krijg je een deuk als het een flinke deun krijgt (en je frame is afgeschreven) bij carbon deukt het in, vervolgens deukt het uit en daardoor scheurt het (en is het ook afgeschreven).
Laat je daardoor dus niet tegen houden.
Vervoer zou ik me niet druk over maken, gewoon logisch nadenken dus geen klemmen keihard aandraaien maar alles met beleid. Carbon is super voor een frame net als voor de onderdelen.
Denk ook eens aan een goede fietsverzekering. Als je lid van een club wordt (alleen al voor de verzekering) dan ben je meestal al standaard voor 1000 euro verzekerd. Je kan de verzekering zelf verhogen als je wilt.
Denk ook eens aan een goede fietsverzekering. Als je lid van een club wordt (alleen al voor de verzekering) dan ben je meestal al standaard voor 1000 euro verzekerd. Je kan de verzekering zelf verhogen als je wilt.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
perseus schreef:Er is bij jullie een lichte voorkeur voor de specialized
Een sterke voorkeur zelfs! Ik heb het laatste jaar behoorlijk wat testritten (Pina's, Eddy Merckx, Canyon, Giant, Ridley) gemaakt om het verschil tussen alle fietsen zelf te voelen. Prijsrange was ongeveer 3000 - 4000 euro. In die range zijn alle fietsen wel goed, maar Specialized vond ik er met zowel de Tarmac als de Roubaix bovenuit steken. Maar nogmaals, het blijft heel persoonlijk.
We zijn erg geinteresseerd naar een wat uitgebreidere reactie natuurlijk...freakish schreef:Een sterke voorkeur zelfs! Ik heb het laatste jaar behoorlijk wat testritten (Pina's, Eddy Merckx, Canyon, Giant, Ridley) gemaakt om het verschil tussen alle fietsen zelf te voelen.